
Osm elektrobusů pro nizozemský Haarlem
Osm elektrobusů pro zajištění veřejné dopravy v nizozemském městě Haarlem, jež je hlavním střediskem Severního Holandska, si objednala společnost Connexxion (člen skupiny Transdev).
Osm elektrobusů pro zajištění veřejné dopravy v nizozemském městě Haarlem, jež je hlavním střediskem Severního Holandska, si objednala společnost Connexxion (člen skupiny Transdev).
Polské národní centrum pro výzkum a vývoj, které je státní organizací soustředící se na zvyšování inovačního potenciálu našeho severního souseda, rozdělilo finanční prostředky na nové vybrané projekty, u nichž existuje naděje na to, že by v jejich vývoji a prodeji mohly být polské společnosti úspěšné. Jeden z programů – nazvaných INNOTABOR – se soustředí na podporu kolejové techniky. Celkem 157 mil. zlotých (zhruba 973 mil. Kč) bude rozděleno mezi vybrané projekty, které mají za cíl zvýšit konkurenceschopnost polských výrobků do roku 2023.
Obnovy vozového parku se dočká městská hromadná doprava v Krnově. Její provoz bude v období let 2017–2021 opět zajišťovat Arriva Morava. Rozhodli o tom radní města, kteří v prosinci podepsali s dopravcem novou smlouvu, která počítá s tím, že Arriva ujede na linkách MHD okolo 280 000 km ročně, přičemž město by mělo provoz dotovat částkou ve výši 9,5 mil. Kč.
Je to již více než rok, co společnost Ekova Electric představila dvojici prototypů 12m nízkopodlažních elektrobusů, které nesou obchodní jméno Ekova Electron. Od té doby prošly oba vozy nejrůznějšími náročnými zkouškami, nicméně v provozu s cestujícími se u nás doposud neobjevily.
Všech deset nízkopodlažních tramvají PESA Fokstrot, která si objednal kyjevský DP počátkem roku 2016, bylo již předáno do ukrajinské metropole. Ta za nové tramvaje polské výroby zaplatila cca 310 mil. Kč.
S mírným zpožděním oproti původnímu předpokladu vychází dne 9. 1. 2017 poslední loňské číslo 5/2016 časopisu Československý Dopravák. Distribuce bude tradičně zahájena v Praze, odkud se časopis postupně dostane ke všem předplatitelům a do všech prodejen v ČR i na Slovensku.
Pasažéry společnosti VIP line bude vozit moderní autobus MAN Lion´s Coach. Z velké části půjde o dopravu pro společnost ŠKODA Auto.
Nejen Francie je příkladem renesance tramvajové dopravy. O rozvoji kolejové elektrické dopravy by mohli přednášet také v Turecku. Před rokem 1990 bychom v zemi půlměsíce nenašli jediný tramvajový provoz, dnes jich zde k existuje již 9.
Při návštěvě města Lyon neuniknou pozornému dopravnímu cestovateli na plánku sítě MHD dvě krátké linky, označené jako F1 a F2. Jak lze tušit podle písmena F, jedná se o lanové dráhy (Funiculaire).
Uzbecké hlavní město Taškent zrušilo v loňském roce svůj tramvajový provoz (psali jsme například zde) a jedinou kolejovou městskou dopravou ve městě tak zůstaly jen tři trasy metra. Brzy by k nim měla přibýt nová čtvrtá linka, která však má být řešena jako nadzemní.