![Automaticky řízené metro zaznamenává výrazný růst](https://www.cs-dopravak.cz/wp-content/uploads/2020/06/1650_image-asset-1.jpg)
Automaticky řízené metro zaznamenává výrazný růst
Mezinárodní asociace veřejné dopravy (UITP) vydala včera tiskovou zprávu, která se věnuje otázce využití automaticky řízených souprav metra. Ty se v posledních letech prosazují v MHD stále častěji.
Mezinárodní asociace veřejné dopravy (UITP) vydala včera tiskovou zprávu, která se věnuje otázce využití automaticky řízených souprav metra. Ty se v posledních letech prosazují v MHD stále častěji.
Čtenáři našeho časopisu si jistě vzpomenou na mimořádně zdařilou sérii příspěvků o renesanci tramvají ve Francii, která je provázela v číslech 5/2014 až 5/2015. Pátý díl tohoto seriálu byl věnován problematice vlakotramvají, přičemž v závěru článku byl mj. vzpomenut také projekt Tram Express v oblasti okolo Paříže, resp. přesněji v regionu Île-de-France.
Prototyp tramvaje EVO1 již není neadresný. Vůz, jenž byl patrně původně vyráběn v konfiguraci pro ostravský DP (zakázka se ovšem nakonec nerealizovala), byl v prosinci 2014 převezen do Prahy, kde proběhla jeho finální montáž v areálu hostivařských ústředních dílen.
Rámcovou smlouvu na dodávku nových trolejbusů uzavřela nedávno společnost Škoda Electric s Plzeňskými městskými dopravními podniky (PMDP). Podle smlouvy může Plzeň získat až 33 nových vozidel. V první fázi bude dodáno sedm nízkopodlažních dvanáctimetrových trolejbusů typu Škoda 26 Tr za zhruba osmdesát milionů korun. Jedná se v krátké době o třetí kontrakt na trolejbusy vybavené trakční baterií pro některé z tuzemských měst.
Na celovozové reklamy, které mnohdy zabírají i prostor oken, jsme si již v našich ulicích zvykli. Přesto ne vždy platí, že by zvolený reklamní polep (či nátěr) byl doveden k dokonalosti a při bližším prozkoumání je možné spatřit různé nedostatky.
Ve čtvrtek 14. 7. 2016 dorazila do vozovny Medlánky v Brně na silničním trajleru nová tramvaj Škoda 13T, resp. přesněji Škoda 13T6 (obchodní jméno Škoda Elektra), která je součástí 20kusové dodávky, jež by měla být celá předána v letošním roce.
K tramvajovým provozům ve Francii patří neodmyslitelně vozidla od domácího výrobce Alstom. Jiní výrobci se v segmentu tramvají prosazují na náročném a nacionalisticky hrdém francouzském trhu jen velmi ojediněle. Mezi ty, kterým se občas podobný úspěch podaří, patří španělská firma CAF. Ta dodala v minulosti vozidla do Nantes a Besançonu a nyní zamířily první vozy také do města Saint Étienne.
Rozsáhlou modernizací by mělo v ostravské společnosti EKOVA ELECTRIC projít celkem 14 tramvají z estonského Tallinnu. Smlouva zahrnující kompletní opravu vozidel a výměnu elektrické výzbroje byla podepsána dne 28. 6. 2016 mezi tallinnským DP (TLT Tallinn) a pražskou společností Cegelec a. s., která projekt společně s Ekovou projekt realizuje.
Mozartovo rodiště, Salzburg, se připravuje na konec provozu vysokopodlažních trolejbusů. Po dodávkách nových trolejbusů Solaris Trollino 18 AC MetroStyle vypravuje již dnes dopravce poslední čtveřici vozů Gräf & Stift z let 1988–94 ev. č. 208, 221, 224 a 225 jen sporadicky.
Trať cez „nový“ Starý Most (ako ho väčšina Bratislavčanov prezýva) je po 29 rokoch prvou novou električkovou traťou na území hlavného mesta SR Bratislavy. Dlhá je 2 400 metrov, električka Škoda 30 T (z dôvodu úvraťového obratiska jediný možný typ vozidla) ju prejde za 5 minút podla cestovného poriadku a stala skoro 71 miliónov eur z ktorých väčšinu zaplatí Európska únia. Ale keď že technickým parametrom sa bližšie bude venovať samostatný článok v čísle 3/2016 ČsD prejdeme si priblížiť priebeh samotnej ceremónie.