Menu

Dopravní podniky představují další společnou kampaň

Autobus SOR BN 8,5 v Praze. (ilustrační foto, zdroj: Wikipedia.cz, foto: Aktron)
Autobus SOR BN 8,5 v Praze. (ilustrační foto, zdroj: Wikipedia.cz, foto: Aktron)
Stáhnout PDF
Nezařazené
17. 09. 2018 13:40
Redakce
1 minuta čtení

Ode dneška bude v osmi městech napříč republikou k vidění reklamní spot, který s jistou nadsázkou představuje povolání řidiče MHD. Dopravní podniky touto společnou aktivitou lákají nové uchazeče o pozici řidiče v situaci, kdy na trhu práce chybí až 10,5 tisíce kvalifikovaných řidičů.

Autobus SOR BN 8,5 v Praze. (ilustrační foto, zdroj: Wikipedia.cz, foto: Aktron)

Jedná se o další společný projekt pod křídly Sdružení dopravních podniků České republiky (SDP ČR). Do společné kampaně se zapojily dopravní podniky v Brně, Hradci Králové, Karlových Varech, Mariánských Lázních, Opavě, Pardubicích, Plzni a Praze. Cílem kampaně je zvýšit zájem o povolání řidiče ve veřejné dopravě i popularizace tohoto zaměstnání.

Ode dneška se lidé na sociálních sítích v uvedených městech mohou setkat s řidičem hrdinou, kterého představuje Tomáš Matonoha. „Věříme, že nadsázka, s níž je klip zpracován, zaujme a fakta o řidičské profesi uvedená v závěru přilákají nové uchazeče,“ říká Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP).

Nedostatek řidičů se v některých městech daří pomalu řešit, přesto jich v MHD stále chybí stovky. „Řešením by mohl být i nábor cizinců, ale ten může situaci řešit jen dílčím způsobem, neboť ve veřejné dopravě je důležitá i schopnost komunikace v českém jazyce a znalost reálií, umožňující aktivní komunikaci s cestujícími a poskytnutí informací či rady,“ dodává Michal Kraus, předseda představenstva Plzeňských městských dopravních podniků, a. s. a předseda SDP ČR.

Miloš Havránek, generální ředitel Dopravního podniku města Brna, a. s., a místopředseda SDP ČR k situaci dodává: „Současná situace na trhu práce vede ke zlepšování podmínek řidičů a dopravní podniky nabízejí velmi zajímavé podmínky a benefity, na které společný spot také upozorňuje.“

SDP ČR

Podobné články