
Americké tramvaje ve Vídni
Po druhé světové válce trpěla Vídeň, stejně jako většina poválečných tramvajových provozů, nedostatkem vozidel. Nepříznivou situaci pomohly zmírnit nákupy tramvají, které byly odkoupeny jako ojeté z USA.
Po druhé světové válce trpěla Vídeň, stejně jako většina poválečných tramvajových provozů, nedostatkem vozidel. Nepříznivou situaci pomohly zmírnit nákupy tramvají, které byly odkoupeny jako ojeté z USA.
Polský Solaris Bus & Coach potvrdil, že se pouští do stavby 24 m dlouhého tříčlánkového trolejbusu. O výrobě tříčlánkových vozů od Solarisu se v minulosti opakovaně hovořilo, a to jak v souvislosti s trolejbusy, tak s autobusy. Nyní firma potvrdila, že na vývoji takového vozidla skutečně pracuje.
Škoda Electric získala novou exportní zakázku – dodá trolejbusy pro rumunské město Galati. Jde už v pořadí o druhý kontrakt pro tamní dopravní podnik. Loni plzeňská společnost pro Galati dodala celkem čtrnáct vozidel typu Škoda 26Tr za zhruba 150 milionů korun.
Také Ostrava se zařadila po bok dalších českých měst, která se rozhodla vsadit na tzv. parciální trolejbusy, tedy na trolejbusy vybavené dostatečně výkonnými bateriemi pro možnost opakované jízdy (tzn. několikrát během jednoho dne) na úsecích mimo trolejové vedení.
Po čase se opět povídáme na přehled toho nejzajímavějšího, co se na Ukrajině za poslední měsíce na poli investic do trolejbusové a tramvajové dopravy odehrálo.
Ve městě Freital (cca 40.000 obyvatel) v bezprostřední blízkosti Drážďan existoval jeden nezvyklý tramvajový provoz, který byl později začleněn pod městskou dopravu v Drážďanech. Šlo o nedlouhou úzkorozchodnou trať v části Deuben (do roku 1921 šlo o samostatnou obec).
Společnost Bombardier v říjnu 2016 oznámila, že vyhrála tendr na dodávku 40 tramvají pro švédské město Göteborg. Zakázka v hodnotě cca 140 mil. € je realizována ve spolupráci s firmou Kiepe Electric, která dodává pro vozidla elektrickou výzbroj. Součástí kontraktu je také opce na dodání dalších až 60 vozů.
První z celkem 119 objednaných tramvají Bombardier Flexity Wien je již testována na kolejích vídeňského DP Wiener Linien, prozatím však jen v uzavřeném areálu ústředních dílen, kam byl přepraven první z vozů ev. č. 301 z vídeňské továrny Bombardieru.
Dopravní podnik Ostrava využil možnosti opce na nákup 10 tramvají Stadler Tango NF2 Ostrava (které chce dopravce nazývat též jako nOVA). Ostrava se stala koncem roku 2016 prvním českým městem, kde ve výběrovém řízení na dodávku tramvají uspěl jiný než domácí uchazeč. Jeden 100% nízkopodlažní vůz by měl dle uzavřené kupní smlouvy stát 27,2 mil. Kč (bez DPH).
Dne 12. 12. 2017 byly na první lince v Petrohradě zavedeny tzv. parciální trolejbusy, které jsou v petrohradských podmínkách podobně jako v Praze prezentovány především z marketingových důvodů jako elektrobusy s dynamickým nabíjením. Parciální trolejbusy na této trase zvládly během měsíce přepravit již 250.000 pasažérů.