
Ve stopách budoucích trolejí v Českých Budějovicích
Na tento rok byla v Českých Budějovicích naplánována velká investiční akce, o které se hovořilo přinejmenším již před pěti léty.
Na tento rok byla v Českých Budějovicích naplánována velká investiční akce, o které se hovořilo přinejmenším již před pěti léty.
Švédské Volvo nabízí v Evropě své městské autobusy pouze v provedení hybridních vozů a elektrobusů. Hybridy jsou pak k dispozici ve dvou základních variantách. První je označována jako Volvo 7900 Hybrid, druhá poté jako Volvo 7900 Electrci Hybrid (odvozené jsou pak i článkové verze). Základní rozdíl spočívá v řešení hybridního pohonu.
Prototypový trolejbus Ekova Electron 12T se po úspěšném odzkoušení v Praze, kde byl vůz nasazen na linku číslo 58 od září 2019 do března 2020, vydal na pokračování svého testovacího turné do Plzně. Zde poprvé vyjel dne 14. 4. 2020 na dočasně zřízenou linku číslo 19.
Americká Philadelphie se mohla pochlubit do nedávna stále provozem legendárních tramvají koncepce PCC na lince číslo 15. Od konce ledna je však jedna z hlavních atrakcí pro fanoušky veřejné dopravy ve městě nahrazena autobusy. Údajně pouze dočasně.
Nizozemský dopravce Connexxion podepsal dohodu s polským výrobcem autobusů Solaris Bus & Coach ze skupiny CAF, která předpokládá dodání celkem 20 vodíkových autobusů Urbino 12 hydrogen. Do provozu by měly být autobusy zařazeny koncem roku 2021.
Po devíti letech od ukončení výroby autobusů značky TEDOM se v provozu v rámci pražské aglomerace objevily na počátku tohoto roku další tři vozy zmíněného výrobce. Výhledově by měl na linky vyjet poslední, celkem čtvrtý pro provoz určený kus. Další nově pořízený vůz slouží jako zdroj náhradních dílů. Autobusy zakoupil živnostník Jaroslav Štěpánek, jehož autobusy linky PID brázdí již od roku 1993.
Radost nad odvozem trolejbusu Škoda 14 TrE z Daytonu byla předčasná. Trolejbus, který měl 30. 4. dorazit do německého Bremerhavenu, se musel neplánovaně vrátit zpět. Důvodem byly komplikace při vykládce trolejbusu v přístavu v Baltimoru v důsledku vypuknutí nákazy čínského viru Covid-19.
Pozitivní zprávy přišly tento týden z Rimini. Novému trolejbusovému BRT koridoru Rimini FS – Riccione FS, který se dosud provozu trolejbusů ještě nedočkal, vydala provincie Rimini derket, který z něj ustanovil trolejbusovou trať s elektrickou trakcí. Nyní chybí dokončit kolaudaci, což ovšem bude zřejmé možné až po příchodu nových trolejbusů z Belgie, které se stále nepodařilo do Itálie dostat.
Mariánské Lázně jsou od počátku týdne postupně zásobeny novými trolejbusy, které si v loňském roce objednal dopravce od Škody Electric. Celkem by mělo ulice Mariánských Lázní obohatit osm parciálních trolejbusů Škoda 30 Tr. Jeden vůz vychází na 12,58 mil. Kč.
Dne 8. 3. 2020 vyjelo ve Vladivostoku prvních pět z 10 pořízených second-handových tramvají. Ty tato východoruská metropole získala od Moskvy, která se starých vozů masivně zbavuje v důsledku obřího nákupu tříčlánkových tramvají Vitjaz’-M (300. kus přibyl na podzim 2019 a nyní pokračují dodávky dalších tramvají téhož typu, kterých je už momentálně okolo 340, výhledově jich má být 600), ke kterým se budou přidávat i nové sólo tramvaje, byť v daleko menším počtu. Momentálně už ve Vladivostoku chybí zařadit do provozu poslední ojetý vůz.