Menu

Vídeň nakoupí dalších 360 autobusů Citaro

Mercedes-Benz Citaro G dopravce Wiener Linien. (foto: Wiener Linien AG
Mercedes-Benz Citaro G dopravce Wiener Linien. (foto: Wiener Linien AG
Stáhnout PDF
Autobusy
19. 04. 2021 18:51
Libor Hinčica
1 minuta čtení

Před osmi lety objednal vídeňský DP (Wiener Linien AG) první autobusy Mercedes-Benz Citaro s motory EURO 6, které postupně začaly vytlačovat starší autobusy konkurenčního MANu, jenž městu vládl především díky své nabídce vozů na LPG. Jakmile však přestal MAN autobusy na stlačený propan-butan nabízet, řešila rakouská metropole, jakým směrem se dále vydat v rámci nákupu městských autobusů.

Ze srovnávacích testů a výpočtů mezi různými druhy pohonů vyplynulo, že nejlepší variantou je pro Vídeň nákup klasických dieselových autobusů plnících emisní normu EURO 6, u nichž se výrobce zaváže k plnění konkrétních emisních limitů. Diesel tak porazil mj. plynové autobusy na CNG, které byly rovněž zvažovány jako náhrada LPG. Vítězem výběrového řízení na nové autobusy, jejichž dodávky začaly v roce 2013, se stal Mercedes-Benz (EvoBus) se svým Citarem, přičemž později svůj úspěch ještě zopakoval. Dnes je tak možné ve Vídni potkat celkem 414 autobusů nesoucích trojcípou hvězdu ve znaku, z nichž 221 je článkových (Citaro G), 131 odpovídá sólo 12m verzi (Citaro) a 62 prodloužené čtyřnápravové variantně známé jako CapaCity. Poslední nové autobusy byly zařazeny v roce 2019, kdy také došlo k ukončení provozu posledních plynových autobusů MAN NG 273 T4 (tím úplně posledním byl dne 1. 9. 2019 vůz ev. č. 8678). Od té doby je tak Vídeň „bezplynová“.  

V dubnu 2021 bylo oznámeno, že Vídeň bude v nákupu dieselových autobusů Mercedes-Benz pokračovat, a to opět ve velkém stylu. V letech 2022 až 2027 by mělo vozový park Wiener Linien omladit celkem 360 nových autobusů. Mezi nimi budou dominovat opět standardní článkové vozy, kterých by si měla rakouská metropole pořídit celkem 225. Velkokapacitní vozy o délce necelých 20 m bude reprezentovat opět prodloužené Citaro nabízené pod obchodním jménem CapaCity, kterých má Vídeň zařadit 57. Standardních 12m vozů poté bude 78.

Podobné články