Menu

Většina trolejbusů na koridoru Metromare mimo provoz

Trolejbusy od výrobce Van Hool. (foto: Start Romagna)
Trolejbusy od výrobce Van Hool. (foto: Start Romagna)
Stáhnout PDF
Trolejbusy
19. 11. 2022 20:36
Vít Hinčica
1 minuta čtení

Na počátku léta se riminská radnice veřejnosti chlubila, že se jí konečně do provozu podařilo zařadit všech 9 trolejbusů VanHool Exqui.City 18T, které byly objednány pro zajištění provozu na meziměstském koridoru zvaném Metromare, a tím tak definitivně ukončit na tomto koridoru provoz autobusů, jež se na koridoru proháněly od listopadu roku 2019 a začaly být velmi pomalu vytlačovány trolejbusy teprve na podzim roku 2021

Jenže trolejbusy se v plném počtu na koridoru dlouho neudržely a začaly být ještě v létě doplňovány naftovými autobusy. Jejich počet se postupně rozrůstal tak, že trolejbusy zůstaly na koridoru v menšině. Na situaci upozornily na konci října dvě místní odborové organizace, UGL Autoferrotranvieri a USB Lavoro Privato, které poukázaly na to, že z 9 vozů jezdí na koridoru jen 2. Regionální dopravce Start Romagna na dotaz lokálních novinářů ještě v závěru minulého měsíce potvrdil, že většina trolejbusů je odstavených. Dva kvůli potřebě výměny baterií, dva kvůli blíže nespecifikovaným technickým problémům a zbývající tři proto, že musely projít roční prohlídkou, kterou však může provádět pouze certifikovaný orgán, jehož technici měli mít do Rimini naplánovánu cestu až na 4. listopadu 2022 (tímto orgánem je pod ministerstvo spadající ANSFISA, která, jak víme, nepovolila v Avellinu provoz trolejbusů od počátku srpna a schválila jej po nápravě tamní radnice teprve nedávno, což však nevedlo k tomu, aby se trolejbusy v Avellinu konečně rozjely). Riminská vozidla odstavená kvůli závadám jsou naštěstí stále v záruce a budou na nich provedeny potřebné zásahy na účet výrobce, jenže ten není schopen reagovat promptně, a tak se situace s provozem trolejbusů na BRT koridoru ani ve druhé polovině listopadu 2022 výrazněji nezlepšila. 

Dodejme, že se výše zmíněné odborové organizace podivovaly nad tímto stavem zejména s ohledem na to, že koridor i kloubové trolejbusy stály daňové poplatníky nemalé peníze. Snažily se také dotázat na příčiny toho, proč zařazování trolejbusů do provozu trvalo tak dlouho, a proč se na koridoru objevují i autobusy jiného dopravce než toho, který je pro provoz na koridoru oprávněn. Odpovědi se nedočkaly. 

Podobné články