Práce na realizaci trolejbusové sítě ve Veroně, která má mít celkem čtyři linky, běží už více než rok v nepřetržitém režimu a je naděje, že se ve městě trolejbusy rozjedou už za méně než rok. Krátce před vypršením jarního termínu na podání žádostí o financování ze strany italského ministerstva dopravy však veronská radnice oznámila, že se v Římě bude ucházet o finance na stavbu ještě další trati, takže by trolejbusových linek bylo ve Veroně celkem 5.

Návrh fialové linky, která má doplnit právě budované čtyři, jež mají jinou barvu. (zdroj: Comune di Verona/Amt3)
Nová trolejbusová trasa o délce asi 8 km má spojit železniční nádraží Verona Porta Nuova s jihozápadně ležící lokalitou Madonna di Dossobuono, kde má být vybudováno záchytné parkoviště. Celkem má být na tyto stavební práce vynaloženo okolo 60 mil. EUR. Linka, která bude na tuto trasu nasazena, je vyznačena na projektovém plánku fialovou barvou a na prvním 1,5km úseku při centru města má využívat trolejového vedení stavěného nyní pro žlutou a zelenou linku. Důvod, proč by se trolejbusy měly podívat i na jihozápad města, je ten, že je tato oblast už nyní poměrně hustě osídlená, bude se dále rozvíjet a za prací sem dojíždí mnoho lidí.
Veronská trolejbusová síť by měla být po letech průtahů a zpoždění konečně otevřena příští rok. Ačkoli v roce 2024 radnice tvrdila, že první trolejbusy vyjedou už v létě 2026, ani tento (v pořadí už neznámo který) termín se nepodaří dodržet. Ostatně ještě ani nestojí vozovna a nevisí ani metr troleje, zato sloupy a napájecí kabely jsou už téměř na všech určených místech. Dodejme ještě, že radnice využívá výstavby trolejbusové sítě pro realizaci celé řady jiných projektů, kterými obnovuje některé ulice a silnice na území města, včetně inženýrských sítí.