Menu

V Praze vyjede na linku 2 opravený vůz T3SUCS

Tramvaje T3M ev. č. 8042 a T3SUCS ev. č. 7269 během opravy v ostravské Ekově Electric. (foto: Ekova Electric)
Tramvaje T3M ev. č. 8042 a T3SUCS ev. č. 7269 během opravy v ostravské Ekově Electric. (foto: Ekova Electric)
Stáhnout PDF
Tramvaje
15. 05. 2021 21:26
Libor Hinčica
1 minuta čtení

Pražský DP vypraví v úterý 18. 5. 2021 poprvé na linku číslo 2 vůz typu T3SUCS ev. č. 7269, který byl opraven v průběhu loňského roku v Ekově Electric v Ostravě.

Jelikož provoz nostalgické linky číslo 23 byl v roce 2020 v souvislosti s koronavirem přerušen a dosud neobnoven, prostřídává pražský DP vozidla typových řad T3 a T2 určená pro provoz na této lince na některých dalších pražských tramvajových linkách. Část vozů se usadila na vybraných kurzech linky č. 15, další pak na lince č. 2. Právě na druhé jmenované lince spojující Nádraží Braník s Petřinami by si měla odbýt premiéru rekonstruovaná tramvaj T3SUCS ev. č. 7269. Ta byla v květnu 2020 odeslána společně s vozem T3M ev. č. 8042 na opravu do Ekovy Electric, která již předtím opravila pro DPP dvojici vozů T2R ev. č. 6003 a 6004. Zatímco „té dvojky“ nejsou původními reprezentanty pražského tramvajového provozu, oba zmíněné vozy T3 ev. č. 7269 a T3M 8042 (do doby modernizace pod ev. č. 6787) v Praze sloužily. Vůz T3M byl do Prahy dodán již v roce 1971 a modernizován za využití elektrické výzbroje TV1 byl v roce 1979. Vůz ev. č. 7269 oproti tomu pochází vůbec z poslední série tramvají typu T3 (resp. v dané době T3SUCS), která byla dodána do ČSSR. Vyrobena byla v roce 1989 a do provozu vyjela poprvé až v roce 1990.   

Vůz ev. č. 7269 patřil mezi poslední tramvaje T3SUCS, které dne 24. 3. 2017 ukončovaly provoz vozů s odporovou regulací pohonu (tj. s původní elektrickou výzbrojí TR 37) v Praze. Následně se zbylé vozy přesunuly na speciálně vytvořenou linku číslo 23, která vyjela hned následující den – 25. 3. 2017. Vůz ev. č. 7269 se na ní nicméně objevil až od 1. 9. 2018 po provedení vybraných úprav. Na lince však tramvaj sloužila necelý rok. Už v létě 2019 byla odstavena s tím, že se podrobí vyššímu stupni opravy. Ta byla nakonec realizována v ostravské společnosti Ekova Electric, přičemž hodnota zakázky činila 4,99 mil. Kč (bez DPH). Zpět do Prahy se vůz vrátil v prosinci 2020, nicméně na vozidle musela být provedena ještě celá řada dokončovacích prací. Ačkoli se původně očekávalo, že by vůz mohl zasáhnout do provozu už v březnu 2021, nakonec se premiéra na lince odložila až na druhou polovinu května.

I když je vůz na první pohled v provedení odkazujícím na éru počátku provozu (tj. roku 1990), jde v podstatě o nejmodernější tramvaj T3SUCS, jaká v Praze je. S ohledem na záměr nasazovat vůz do běžného provozu byla tramvaj například osazena celoelektrickými pískovači, jističi 24V sítě a dalšími vybranými úpravami zejména v elektrické části.

Dne 18. 5. 2021 bude vůz nasazen na první pořadí linky číslo 2 s odjezdy:

Sídliště Petřiny: 6:05, 8:15, 10:25, 12:35, 14:55, 17:05 a 19:07

Nádraží Braník: 7:18, 9:28, 11:38, 13:58, 16:08 a 18:18.

Rekonstruovaný vůz T3SUCS ev. č. 7269 během zkušební jízdy. (zdroj: FB Muzeum MHD Praha)

Podobné články