Menu

V Moskvě je už 30 Lvíčků

Lvíček v Moskvě. (foto: PK TS)
Lvíček v Moskvě. (foto: PK TS)
Stáhnout PDF
Tramvaje
25. 06. 2021 21:15
Vít Hinčica
1 minuta čtení

Společnost PK „Transportnyje Sistěmy“ nabrala výrazné tempo ve výrobě nového vozového parku. Během necelých tří měsíců předala Moskvě 30 z celkem 40 tramvají typu 71-911EM zvaných „Lvíček“. Zbývajících 10 tramvají dojde do konce léta 2021. Výrobce, který se chlubí tím, že jako „první ve světě vyrobil sólo tramvaj se stoprocentně nízkou podlahou“, měl přitom za povinnost dodat tyto tramvaje do konce června 2022.

Interiér je plně klimatizován a nabízí 40 míst k sezení. (foto: PK TS)

PK TS dodává Moskvě současně 74 tramvají 71-931M «Vitjaz‘-Moskva», zde je však výroba o něco složitější, a tak je dokončeno zatím jen okolo 10 vozů. Nicméně i v tomto případě má ruský výrobce ještě rok čas.

Připomeňme, že Lvíčci už jezdí v Uljanovsku, Ulan-Ude, Permi a Iževsku. V posledním zmíněném městě si nedávno radnice pochvalovala přednosti svých 16 Lvíčat, která za půl roku převezla přes 3,8 mil. osob, krátce na to se ale musela vyjádřit na adresu klimatizace, které nebyla schopna v extrémně horkém počasí, jež tyto dny zasáhlo některé části Ruské federace, spolehlivě pracovat. V Iževsku teploty atakovaly hranici 35 stupňů (podobné teploty byly ve městě k vidění naposledy v roce 2010) a někteří cestující si stěžovali na to, že klimatizace neměla vůbec fungovat. Stížnosti cestujících zaznamanela mnohá lokální média. Primátor Iževsku k tomu na rovinu uvedl: „Klimatizační jednotky jsou zapnuté, avšak při takovém horku je jejich výkon bohužel nedostatečný. Když jsme je (tramvaje; pozn. autora) objednávali, tak jsme v první řadě mysleli na to, že je v našich tramvajích v zimní čas velmi chladno, a větší důraz jsme kladli právě na topný systém.“

Zadní oddíl nabízí romantické výhledy.

O nové Lvíčky mají zájem i jiná města, jejich problémem je ale nalezení adekvátního financování. 

100% nízká podlaha je dle výrobce zásluhou tajemství spočívajícího v otočném podvozku vlastního návrhu i výroby. (foto: PK TS)

 

Podobné články