Dne 8. 9. 2025 bylo poprvé na trase berlínského metra U2 zařazeno do provozu nové metro řady JK, které dopravci BVG dodává Stadler. Ten ovládl táhnoucí se výběrové řízení (vypsáno bylo již v roce 2016) v březnu 2020, kdy byly definitivně smeteny ze stolu protesty Alstomu. Konečná montáž souprav probíhá přímo v Berlíně-Pankowě, kde má Stadler svůj výrobní závod. Podle původního harmonogramu měly být první vozy předány do zkušebního provozu již koncem roku 2022, tento plán se ovšem ukázal jako iluzorní.
Stadler se musel během vývoje potýkat s celou řadou problémů. V době podpisu smlouvy vládla světu koronavirová omezení, takže většina vývojových pracovníků dlela doma na home office, což mimořádně ztěžovalo práce na projektu. Následně se přidaly komplikace v dodavatelských řetězcích, které se ještě prohloubily po napadení Ukrajiny Ruskou federací. Harmonogram se proto neustále posouval a k předání prvního čtyřvozového metra pro zahájení zkoušek došlo až dne 11. 1. 2024, tedy se zhruba 13měsíčním zpožděním (původně se navíc počítalo s předáním hned 16 vozů). Ani poté ovšem neběžel vývoj podle plánu. Stadler avizoval, že již od konce léta 2024 zahájí 12týdenní zkušební provoz simulující provoz s cestujícími, jenomže nastaly další těžkosti, tentokrát především s laděním softwaru.
Nadále pak přetrvávaly i obtíže ze strany některých dodavatelů. Stadler sice navrhl metro na míru berlínským požadavkům, to si ale vynutilo použití celé řady komponentů, které byly taktéž vyvíjeny speciálně pro daný projekt. Sladit následně funkčnost všech částí se ukázalo jako mimořádná výzva. Projekt se tak dále zpožďoval a zkušební jízdy byly o zhruba půl roku posunuty, takže ty první se uskutečnily až na podzim 2024. Současně se odsouvaly termíny dodávek sériových vozů. Dříve avizovaný simulovaný provoz s cestujícími (avšak bez samotných pasažérů) byl zahájen až v závěru června 2025. Do ostrého provozu tak mohl první vlak vyrazit až 8. 9. 2025.

Projekt metra J/JK nabral skluz zhruba dva roky, v případě jednotek J se ještě dále natahuje. (foto: BVG)
Nejprve se uskutečnila dopoledne jen zvláštní jízda na úseku Deutsche Oper – Alexanderplatz za účasti zástupců berlínského DP a politické reprezentace, od Alexanderplatzu pokračoval vlak již poprvé s cestujícími na lince U2 jako běžný spoj.
Do konce roku by se měl každý týden předat vždy zhruba jeden vlak (dvojice spojených jednotek s celkem osmi vozy), takže na Silvestra by měl mít BVG k dispozici 140 vozů; všechny v provedení JK, tedy odpovídající tzv. maloprofilovému metru. Tyto vozy postupně ovládnou celou trasu U2, odkud se mají starší soupravy převádět na jiné linky (od října 2025 se například plánuje posílení provozu na lince U3 přidáním dalších vozů ušetřených právě z „u dvojky“).
Připomeňme, že celkem může Stadler dodat až 1 500 vozů, a to ve dvou verzích – kromě zmíněného provedení JK se šířkou vozové skříně 2 400 mm (až 440 ks pro nejstarší trasy U1 až U4 budované od roku 1902) jde o vozy J pro standardní (resp. široký) profil o šířce 2 650 mm (až 1 060 ks linky U5 až U9; tunely stavěné od roku 1923). Celkem mělo být prozatím objednáno 484 vozů v obou verzích.