Menu

Trolejbusová trať v Avellinu se má do léta dočkat zprovoznění

Odstavené trolejbusy v Avellinu. (zdroj: OttoPagine.it)
Odstavené trolejbusy v Avellinu. (zdroj: OttoPagine.it)
Stáhnout PDF
Trolejbusy
23. 02. 2022 10:10
Vít Hinčica
1 minuta čtení

Před několika léty postavená a dosud nikdy nevyužívaná okružní trolejbusová trať o délce 10 km v jihoitalském Avellinu se možná dočká zprovoznění. V tomto roce došlo k podepsání dohody o spolupráci s neapolským dopravním podnikem ANM (Azienda Napoletana Mobilità), který by měl Avellinu pomoci s nastartováním trolejbusového provozu. 

Starosta Avellina, Gianluca Festa, pro italská média tento měsíc uvedl, že jsou završovány práce, které povedou ke zprovoznění trolejbusového systému ve prospěch města. To by mělo nastat do července 2022, neboť hrozí, že bude město muset vracet 24 milionů EUR do EU. „Za několik měsíců aktivujeme provoz městské hromadné dopravy s vozidly s nulovým dopadem na životní prostředí pro stále udržitelnější městskou mobilitu.“ Už loni lokální média uvedla, že kvůli dlouhodobé nečinnosti systému, jenž je vzletně označován jako „lehké metro“, bude nutné investovat okolo 100 tisíc eur na to, aby mohla infrastruktura spolehlivě fungovat a trolejbusy jezdit. To je pro zhruba 50tisícové město, které už léta odkládá mnohé další důležité projekty, ne úplně malá částka.  

Zda bude spolupráce s ANM přínosem a povede k rychlému zprovoznění trati, která je napojena na tři měnírny a pro kterou je připraveno dle starosty 12 (dosud se uvádělo 11) dlouhodobě uskladněných sólo vozů Van Hool A 330T, jež však po letech skladování už poněkud zastaraly, je otázkou. 

Italská média si podivných trolejbusových projektů napříč celou zemí všímají a, jak jsme už psali, nejednou je sama hodnotí poněkud pichlavými komentáři. Ani letošek není v tomto výjimkou, jak ilustruje poněkud ironicky laděný titulek jednoho z místních online periodik: „Svátek: v roce 2022 bude mít Avellino lehké metro.“ (zdroj: Gazzetta di Avellino)

Nicola Pascale, ředitel ANM, na adresu spolupráce s Avellinem uvedl: „S nedávnou aktivací linky R4 v kopcovité oblasti Neapole máme nyní jednu z nejvýznamnějších trolejbusových sítí v Itálii. Společnost dosáhla ve svém jádru adekvátní profesionality, kterou velmi rádi nabídneme k dispozici také dalším teritoriím.“ Zapomněl ovšem dodat, že stavba trolejbusové trati, po které nynější neapolská trolejbusová linka R4 jezdí, se vlekla téměř dekádu, zavedení linky R4 se opakovaně odkládalo, a když už se konečně s příchodem loňského léta linka zavedla, zhruba dva týdny kvůli nedostatku řidičů na ní provoz trolejbusů zcela absentoval (ze stejného důvodu také v srpnu nejezdily načas neapolské tramvaje). O jaké profesionalitě tedy ředitel hovořil, těžko soudit. 

Dodejme, že by se měl avellinský systém „lehkého metra“ prodlužovat, avšak už jen v podobě elektrobusů, jelikož ve výhledu nově obsluhovaným oblastem měly vadit sloupy. 

Podobné články