Menu

Neapol otevřela novou trolejbusovou trať

Zkoušky trati byly provedeny opakovaně, zde na snímku z konce listopadu 2020 vidíme hned dva trolejbusy. (foto: Augusto Cracco)
Zkoušky trati byly provedeny opakovaně, zde na snímku z konce listopadu 2020 vidíme hned dva trolejbusy. (foto: Augusto Cracco)
Stáhnout PDF
Trolejbusy
25. 06. 2021 13:54
Vít Hinčica
1 minuta čtení

Dnes, 25. 6. 2021, byla v 10:00 slavnostně otevřena trolejbusová trať o délce zhruba 7 km vedoucí z centra Neapole směrem k místní nemocnici Antonio Cardarelli ležící od centra mírně severozápadním směrem. Stavba trati se vlekla od konce roku 2011 (informovali jsme detailně zde) a její otevření bylo v posledních měsících opakovaně odkládáno. 

AnsaldoBreda F19 na snímku z 25. 6. 2021. Pro „oživení“ byly nalepeny zelené polepy. Primátor dnes nezapomněl zmínit, jak jsou trolejbusy ekologické a mají smysl, proč však jezdí trolejbusy ve městě v bídných intervalech a jen na některých tratích, je neznámou. (foto: ANM)

Od tohoto pátku ovšem konečně začne jezdit nová trolejbusová linka 204 (také značená jako R4), na které bude ve špičkách platit 9minutový interval (dopravce jízdní řády na svém webu ještě nezveřejnil). Na nové trati budou nasazeny staré trolejbusy AnsaldoBreda F19 z počátku tohoto století, město totiž do nového trolejbusového parku posledních 15 let vůbec neinvestovalo a ani to nemá zatím v plánu. Kromě nové trolejbusové linky jsou v provozu ještě tři další, intervaly na nich jsou však zpravidla delší než 20 minut, a to i ve špičkách pracovních dnů. Nezbývá než věřit, že podobný osud nakonec nestihne i novou linku.

Neapol připravuje stavbu další trolejbusové trati, která se bude z této právě otevřené oddělovat a povede ke stanici metra Frullone. Tato trať v odhadované hodnotě 5,68 mil. EUR má být dokončena v roce 2024, nasazeny mají být opět sólo vozy. Je jen ironií osudu, že na několika dalších trolejbusových tratích byl v Neapoli v tomto století provoz zastaven a některé troleje byly sneseny. 

Podobné články