Dne 15. 10. 2025 – v den 53. výročí od ukončení provozu na původní pražské trolejbusové síti – bude zahájen testovací provoz trolejbusu Bozankaya SNG 12T ev. č. 510 s pasažéry na vložených pořadích linky č. 58. Trolejbus bude nakonec – navzdory dřívějším úvahám – obsluhovat celou trasu z Miškovic až na Palmovku.
Testovací trolejbus zahájil zkušební provoz bez cestujících dne 30. 6. 2025, kdy poprvé vyjel na trasu mezi okružní křižovatkou u OC Čakovice a Palmovkou v rámci zkušební jízdy, naplno pak začal jezdit od 2. 7. 2025 a předepsanou porci kilometrů (bez a se zátěží) najezdil dne 9. 8. 2025. Poté se objevil v ulicích už jen jednou, v rámci kontroly z Drážního úřadu.
Původní předpoklad zahájení zkušebních jízd s cestujícími byl v průběhu září 2025. Nejoptimističtější plány na alespoň symbolickou jízdu pro pasažéry v den výročí zahájení provozu trolejbusů v Praze (28. 8. 1936) se ukázaly jako nereálné kvůli komplikované zástavbě a sladění funkcí odbavovacího a informačního systému (jelikož byl trolejbus vyroben jako neadresné vozidlo, nebyl pro montáž specifického pražského vybavení přizpůsoben), přičemž některé požadavky byly ze strany pražského DP a organizace ROPID vzneseny a upřesněny ještě dodatečně. Od počátku září už teoreticky nic zahájení zkoušek s pasažéry nebránilo, DPP ovšem požadoval, aby byla provedena i úplná zkouška topení vozidla, což se ukázalo jako obtížně splnitelné.
Zkouška ventilace a vytápění je jednou ze zkoušek, kterou stanovuje zkušební norma (ČSN 30 0250) a kterou i Drážní úřad stanovil jako jednu z nutných podmínek před zahájením zkušebního provozu s cestujícími. Teplotní podmínky v létě umožňovaly realizovat v našich klimatických podmínkách pouze část týkající se ventilace, ze zkoušky vytápění Drážní úřad proto na žádost Bozankaye ustoupil pod podmínkou, že dodavatel měl povinnost ji zajistit ve chvíli, kdy to klimatické podmínky umožní. Pražský Dopravní podnik nicméně na provedení zkoušky před vypravením s cestujícími nadále trval. První termín, kdy teplota klesla na dostatečně dlouhou dobu, byl ale až v noci z 1. na 2. října 2025 (mezičas byl alespoň využit k provedení dalších statických testů). Po následném oznámení o úspěšném absolvování zkoušky vytápění stanovil DPP jako datum zahájení zkoušek s cestujícími na polovinu října.
Trolejbus musí najezdit ještě 20 000 km s pasažéry, přičemž denně by měl najet okolo 330 km na zvláštním pořadí linky č. 58, takže teoreticky lze splnit nájezd do konce prosince. První odjezd vozu ev. č. 510, jenž v mezičase přišel o své prapodivné obchodní jméno LAMIS, které na čele vystřídal znak Bozankaye, bude ve 4:57 z Miškovic, z Palmovky pak v 5:40. Prvotní úvahy o možném nasazení trolejbusu na zvlášť zřízenou linku č. 60 jen mezi terminálem Letňany a nádražím Čakovice (s otáčením na provizorní konečné používané během výluky na počátku léta 2025, tj. v místě historického ukončení původní linky č. 58) nakonec vzaly za své, stejně jako plán na převzetí jízdního řádu, který sloužil při zkouškách trolejbusů Škoda-Solaris 24m (ty nezajížděly přes přejezd do Čakovic).
Po dokončení zkoušek v Praze již projevili zájem o možnost zapůjčení vozidla také někteří další provozovatelé trolejbusů (pochopitelně ne z ČR), takže trolejbus pravděpodobně, pakliže dojde k dohodě o podmínkách, absolvuje ještě menší evropskou tour. Mezitím již do Prahy dojdou také první sériové vozy. Montáž prvních dvou zákaznických vozů v těchto dnech v Ankaře finišuje.