Menu

Schváleno: Trolejbusy mají být prodlouženy z Riccione dále do Cattolicy. Bez účasti Riccione

Zkoušky s trolejbusy za účelem kolaudace infrastruktury byly zahájeny v listopadu 2020. (foto: region Emilia-Romagna)
Zkoušky s trolejbusy za účelem kolaudace infrastruktury byly zahájeny v listopadu 2020. (foto: region Emilia-Romagna)
Stáhnout PDF
Trolejbusy
13. 01. 2021 20:43
Vít Hinčica
1 minuta čtení

Za dva dny vyprší na italském Ministerstvu infrastruktur a dopravy termín pro podání žádostí o financování dopravních staveb pro MHD. Mezi žádostmi nebude chybět ani ta, kterou pošle region Emilia-Romagna, provincie Rimini a radnice měst Rimini, Misano a Cattolica a která se týká prodloužení trolejbusového BRT koridoru zvaného „Metromare“. Ten se dočkal úspěšného schválení ze strany předmětného ministerstva v prosinci 2020, avšak stále nejsou k provozu schválena vozidla, kterých navíc ještě stále není plný počet. Zprovoznění trati pro komerční provoz se očekává nejdříve v létě 2021. 

Projekt prodloužení Metromare z Riccione přes Misano do Cattolicy, o kterém jsme už opakovaně informovali, ovšem nakonec nepodpoří radnice Riccione, které se nelíbí trasování prodloužení, a proto se závěrečného sezení ani nezúčastnila. Riccione navrhovalo, aby se pokračování trati řešilo tak, aby obsloužila středovou část města, nicméně region a provincie prosazovaly řešení, které trať povede ještě asi 800 m podél vlakových kolejí po v budoucnu dostavěné ulici, a teprve pak trolejbusy zamíří na východ k moři. U moře se tedy trolejbusy mají objevit až v úrovni kruhového objezdu, kde dnes končí trolejbusy konvenční trolejusové trati Rimini –⁠ Riccione, tj. na jižním okraji Riccione. Neúčast Riccione nicméně bude velmi pravděpodobně znamenat, že trolejbusy pojedou až do pobřežní riccionské ulice Torino bez trolejí, a to možná také jen po běžných ulicích, a teprve od „kruháče“ pojedou do 6 km vzdálené Cattolicy. Místní média dále uvedla, že Riccione chtělo zažádat o cca 10 mil. eur na renovaci trolejbusového provozu na staré lince 11, to nicméně provincie i region odmítly s tím, že se nejedná o aktuální prioritu. 

První část Metromare ještě ani neslouží cestujícím, druhá se ještě pořádně nerozestavěla, třetí bude teprve schvalovat ministerstvo, ale už se plánuje čtvrtá část. Vizualizace trati do Viserby nicméně danému zastavěnému prostředí moc neodpovídá. (foto: Corriere Romagna)

Co tedy nakonec vznikne, není úplně jisté, i proto, že ministerstvo může pahýl původně ambiciózního projektu shledat jako ekonomicky neudržitelný, byť se to díky jeho velké ochotě podporovat trolejbusové projekty příliš neočekává. Zúčastněné strany se nicméně shodly na tom, že by se na trati měla objevit opět článková vozidla, analogická těm typu Exqui.City 18T, ta by ale musela kvůli neúčasti Riccione být řešena jako parciální. 

Dnes se také objevila zpráva, že trolejbusy by měly kromě severozápadu Rimini, kde už bylo prodloužení koridoru ministerstvem schváleno, obsloužit i Viserbu, což je pobřežní čtvrť ležící na severním okraji Rimini. Toto prodloužení by si vyžádalo investici ve výši zhruba 38 mil. EUR a znamenalo by to zřízení asi 4,5 km nové trolejbusové trati.

Podobné články