Devítidenní srpnová výluka na lince metra C mezi Chodovem a Hlavním nádražím, resp. Nádražím Holešovice, vyvolala s ohledem na změny v tocích cestujících potřebu posílit běžné autobusové linky vedené z Jižního Města ke stanicím podzemní dráhy ležícím na jiných trasách. Toto opatření se dotklo rovněž linky č. 213, na kterou namísto standardních vozů vyjely článkové autobusy. Právě ta je ovšem vedle 154 (o víkendech ještě společně se 124) běžným domovem čtrnácti elektrobusů Škoda 36 BB E’CITY provozovaných Dopravním podnikem hl. m. Prahy, jež nalezly premiérově útočiště na šejdrových (dělených) pořadích linek 126, 134, 170, 175 a X177, které nejsou uzpůsobeny pro průběžné nabíjení v obratištích.
Pražské elektrobusy s tureckými karoseriemi Temsa Avenue Electron jsou od začátku jejich ostrého provozu v únoru 2022 určeny na již zmíněné linky 154 (původně Strašnická – Háje – Koleje Jižní Město, dnes jezdí až na Sídliště Libuš) a 213 (původně Želivského – Nádraží Uhříněves, dnes jezdí pouze na Jižní Město), ve dnech pracovního klidu poté i 124 (Želivského – Zelený pruh). Aby bylo možné vozy využívat i na „túrácích” (celodenních pořadích), je pro ně v prostoru obratiště Strašnická a Želivského zřízena nabíjecí stopa z dvoupólového vedení trolejbusového typu, k níž se elektrobusy připojují prostřednictvím pantografu umístěného na střeše.
Vedle těchto zmíněných linek se vozy v rámci přejezdu vyskytovaly pravidelně třeba na spoji linky č. 197 v její původní podobě až na Háje (dnes je odkloněna ke stanici metra C Roztyly). Zatím jediným vybočením z této rutiny byl přitom v lednu 2023 zkušební provoz na jednom pořadí linky 158 jezdící z Třeboradic do Letňan, kde elektrobus využíval dvojici čerstvě dokončených nabíjecích stání vzniklých v rámci stavby trolejbusové trati pro linku č. 58 do Čakovic.

Vůz ev. č. 3009 odbavuje v rámci výkonu na šejdrovém pořadí linky 175 cestující na Skalce. (foto: Vojtěch Povolný)
Na výkony neumožňující průběžné nabíjení v obratištích začaly vozy Škoda 36 BB E’CITY ev. č. 3001–3014 nakukovat až po více než třech letech provozu od pondělí 4. 8. 2025, od kterého jim bylo až do pátku 8. 8. 2025 (o víkendech je možné elektrobusy navíc využít na 124, tudíž není potřeba je vypravovat jinam) vyhrazeno celkem šest šejdrových pořadí na pěti linkách. Ranní a odpolední části byly vždy nadimenzovány s kilometrickým proběhem do 100 km, což je dojezd, který dodavatel vozidel garantuje za všech klimatických podmínek. Jediné denní nabíjení probíhalo mezi oběma částmi během šejdrové pauzy. Konkrétně se jednalo o dvě pořadí na lince č. 175 (Florenc – Háje) a po jednom na 126 (Koleje Jižní Město – Nádraží Uhříněves, kde vozy historicky jezdily v rámci linek 154 a 213) 134 (Podolská vodárna – Dvorce), 170 (Jižní Město – Pražská čtvrť) a také na posilové lince X177 (Háje – Skalka) zřízené v souvislosti s výlukou metra C. Na tyto linky bylo každý den výluky vypraveno po dvou až třech vozech, neboť zbylé provozuschopné exempláře zůstaly na lince č. 154.
Tím se dostáváme k tradiční statistice zohledňující denní vypravenost čtrnáctky elektrobusů. Na přelomu let 2024 a 2025 se totiž po téměř třech letech provozu vůbec poprvé stalo, že na linky v jeden den vyjely všechny. Tento úspěch se následně podařilo několikrát zopakovat, což letošní vypravenost vozů Škoda 36 BB E’CITY dlouhodobě drželo nad 11 kusy denně. Elektrobusům, které se loni vrátily do provozu po dlouhém rekondičním pobytu u dodavatele, ovšem v posledních měsících začal docházet dech. Od 1. 6. do 8. 8. 2025 jich průměrně vyjíždělo na linky ani ne deset (9,77), přičemž za poslední týden už se jedná o pouhých 8,29 vozu denně ze 14, což není ani 60 %.
Celková průměrná vypravenost vozidel od tradičního českého výrobce činí po téměř 3,5 letech provozu (aktuálně 1 265 dní) 41,67 %, což je v přepočtu 5,83 vozu denně. Na přední příčku se dostal elektrobus ev. č. 3009 (596 provozních dní; 47,11 %), kterému sekunduje rekordman z února letošního roku 3012 (583; 46,09 %) a 3004 (582; 46,01 %). Na chvostu zůstávají stroje ev. č. 3001 (436 provozních dní; 34,47 %), 3008 (437; 34,55 %) a 3013 (450; 35,57 %), jež v únoru ještě neměly na linkách v součtu odsloužený ani jediný rok.