Menu

Petrozavodsk nakoupí nové trolejbusy

Loni v říjnu přibylo v Petrozavodsku 10 ojetin z Moskvy typu MTrZ-52791 z let 2006–2008. V novém provozu se ovšem většina z nich dosud neobjevila. (foto: radnice Petrozavodsku)
Loni v říjnu přibylo v Petrozavodsku 10 ojetin z Moskvy typu MTrZ-52791 z let 2006–2008. V novém provozu se ovšem většina z nich dosud neobjevila. (foto: radnice Petrozavodsku)
Stáhnout PDF
Trolejbusy
19. 09. 2021 09:46
Vít Hinčica
1 minuta čtení

Hlavní město ruské Karelské republiky, Petrozavodsk, se má konečně dočkat nových trolejbusů. Tamní provoz, do kterého v nedávné době zamířily ojetiny z Petrohradu i Moskvy (z nichž ale řada dosud nebyla zprovozněna) a jenž je charakteristický zastaralou infrastrukturou, se má dočkat zatím blíže neurčeného počtu trolejbusů, z nichž by některé mohly být parciální. Je ovšem jasné, že se nebude jednat o žádné velké nákupy, protože vláda Karelské republiky vydělila na nákup nových vozů jen 300 mil. rublů, což je v přepočtu nyní asi 90 mil. Kč, a za tuto částku si teď lze koupit v Rusku něco mezi 10 až 20 trolejbusy (záleží, zda jsou vozy parciální, a zda je výběrové řízení opravdu otevřené, nebo dopředu ušité na míru „správnému“ dodavateli).

Snímek z 22. 2. 2020 s vozem typu ZiU-682G vyrobeným v roce 2013. (foto: Maksim V. Fandjušin)

Připomeňme, že už loni v zimě se skloňovala možnost nakoupit 20 trolejbusů od Trolzy, a to za 500 mil. RUB. Trolza ovšem tehdy prohrávala jeden soud za druhým a zamířila do likvidace a žádost o financování ze strany radnice pro změnu nebyla republikou zpracována tak rychle, jak se předpokládalo. Jakmile odborníci na petrozavodské radnici zjistí, co si za 300 milionů rublů bude možné nakoupit, bude vypsáno výběrové řízení. Poslední nové trolejbusy přišly do Petrozavodsku na přelomu let 2012 a 2013 a představovaly výběhový a dnes už značně zastarale vypadající typ ZiU-682G. Momentálně je v parku místního DP skoro 90 vozidel, funkčních je ale jen necelých 50 kusů (pro aktuální mapu petrozavodského provozu klikněte zde).

Poděkování: Maksim V. Fandjušin

Podobné články