Menu

Pescara pokračuje v přípravách na zavedení trolejbusů

Trolejbus Van Hool v Pescaře. (foto: Comune di Pescara)
Trolejbus Van Hool v Pescaře. (foto: Comune di Pescara)
Stáhnout PDF
Trolejbusy
26. 08. 2023 14:36
Vít Hinčica
1 minuta čtení

Velké zklamání zaznamenali odpůrci trolejbusů v Pescaře tento týden. Ačkoli už v březnu 2023 italská Státní rada prostřednictvím svých soudců odblokovala svým rozhodnutím práce na nové meziměstské trati mezi Pescarou a Montesilvanem, když přerušila výkon loňského rozhodnutí regionálního správního soudu (ne zrušila, jak jsme informovali v souladu s nepřesnými inforacemi poskytnutými na jaře 2023 samotnou pescarskou radnicí), odpůrci trolejbusů stále chovali naději, že výsledné rozhodnutí Státní rady bude opačné. Červencové veřejné slyšení v Římě, ze kterého do médií pronikly jen kusé zprávy o tom, že se podle některých soudců nejedná o jednoduchý případ, je v jejich doufání posílilo. Nicméně včera vydané výsledné rozhodnutí Státní rady vycházející z tohoto slyšení bylo nakonec příznivé pro radnici Pescary, na což odpůrci trolejbusů reagovali prohlášením, ve kterém uvedli, že se „jedná o konec právního státu“. 

Rozhodnutí Státní rady je poměrně zevrubné, avšak vzbuzuje v některých svých částech údiv. Soudci v něm totiž hovoří o kolejích, které ale pescarský trolejbus nepotřebuje, a také o semaforech, které by se mohly snadno instalovat u domů, jejichž majitelé potřebují vjet se svými auty do trasy trolejbusů a dané koleje překračovat. Faktem nicméně je, že proti meziměstské trolejbusové trase už nemají odpůrci žádné zbraně, snad jen, že by zkoušeli podávat nové žaloby, a tak pescarská radnice slibuje, že úpravy trolejbusové trati, které už ale měly být (po opakovaných zpožděních z minulosti) hotovy na jaře 2023 a poté v tomto létě, avšak se na několik měsíců opět přerušily, dodělá co nejdříve. Vlivem čekání na definitivní rozsudek Státní rady došlo například k tomu, že Pescara ještě stále nemá dokončeno zaškolování a licencování řidičů trolejbusů, které by mělo být završeno teprve v listopadu, a to přesto, že první trolejbusy obdrželo město od Van Hoolu už loni. Stejně tak ještě město nedokončilo prověřování funkčnosti své měnírny, k čemuž má dojít teprve v září. Jen pár dní před vydáním definitivného rozsudku ale začalo město kácet přerostlé dřeviny po trase meziměstské trati. Pod dráty by se trolejbusy mohly zkušebně objevit poprvé v říjnu 2023 a v optimistickém scénáři by se cestující mohli trolejbusy svézt v prosinci 2023. Zhruba 8km trasa, zatrolejovaná na přibližně 6 km s pomocí 191 sloupů, nicméně bude obsluhována pouhými šesti kloubovými vozidly, které zřejmě nijak na časy atraktivní trolejbusový provoz nezajistí. 

Radnice nadále slibuje, že trolejbusovou trať prodlouží dále na jih. O dalších prodlouženích, které plánovala, mimo jiné směrem k městu Chieti, ovšem nic nového nyní neuvádí. 

Podobné články