Menu

Otokar doplňuje nabídku elektrobusů o kloubový vůz

Elektrobus Otokar e-Kent C Articulated o délce 18,75 na propagačním snímku, potamžo fotomontáži, výrobce. (foto: Otokar)
Elektrobus Otokar e-Kent C Articulated o délce 18,75 na propagačním snímku, potamžo fotomontáži, výrobce. (foto: Otokar)
Stáhnout PDF
Autobusy
27. 05. 2022 18:12
Libor Hinčica
1 minuta čtení

Turecký výrobce autobusů Otokar, jenž je v našich končinách znám především díky nedávnému úspěchu na dodávku kloubových autobusů pro DP Bratislava a svou spoluprací s Ivecem při výrobě autobusů Streetway, rozšířil svou nabídku o elektrobus v délkové kategorii 18 m. Autobus Otokar e-Kent C Articulated byl slavnostně představen na veletrhu Busworld Turkey.

Formální premiéra 12m elektrobusu Otokar e-Kent C se odehrála teprve nedávno – na podzim 2021 v Mnichově na veletrhu IAA, avšak první vzorek vozidla byl představen odborné veřejnosti již v roce 2019 v rámci summitu Mezinárodní asociace veřejné dopravy (UITP). Přestože se tehdy uvádělo, že vůz bude pro zákazníky k dispozici již od roku 2020, ve skutečnosti došlo v roce 2021 jen k recyklovanému odhalení vozidla. Autobus s obsaditelností až 108 osob může být vybaven bateriemi NMC o kapacitě elektrické energie až 340 kWh, přičemž dodavatelem baterií je Webasto, firma, jež byla ještě nedávno spojována především s dodávkami klimatizačních jednotek.

Prototyp elektrobusu e-Kent C o délce 12 m byl představen v roce 2019 s motorem od ZF. V roce 2021 představený inovovaný vůz již využívá technologie Voith. (foto: Otokar)

Od roku 2019 ovšem začalo Webasto nabízet vlastní řešení bateriových boxů, přičemž firma na jejich produkci úzce spolupracuje s jihokorejským Samsungen. Motor pro 12m vůz představený v roce 2019 měla dodávat společnost ZF, od loňského roku je však jako dodavatel uváděn Voith, který má pro elektrobus dodávat centrální motor o výkonu 310 kW a další součásti elektrické výzbroje (Voith VEDS HD).

Pohled do interiéru článkového elektrobusu e-Kent C Articulated. (foto: Otokar)

Stejný tandem dodavatelů základních komponent, tedy Webasto a Voith, byl vybrán i pro nový kloubový elektrobus e-Kent C Articulated o délce 18,75 m. Elektromotor zůstává i v případě článkové verze identický, tedy centrální o výkonu 350 kW. Baterie je možno pořídit s kapacitou elektrické energie 350 kWh, 490 kWh, anebo 560 kWh. Maximální obsaditelnost činí 151 pasažérů, v případě užití většího množství baterií ovšem klesá až na 123 osob. Nabíjení je v současné době zamýšleno jenom pomalé – noční – za využití standardizované zásuvky Combo CCS2. Otokar uvádí, že by životnost baterií měla být okolo 3 000 nabíjecích cyklů. Při nabíjení jednou denně by to teoreticky znamenalo životnost až okolo 10 let. Skutečná hodnota bude ale patrně výrazně nižší.

Podobné články