Menu

Olomouc pořídí 10 nových autobusů

Autobusy značky Solaris začaly postupně ovládat Olomouc od roku 2003. Nejstarší vozy již byly vyřazeny v souvislosti s poslední dodávkou vozů tzv. čtvrté generace (New Urbino) a nalezly pak uplatnění u dalších dopravců. (foto: Libor Hinčica)
Autobusy značky Solaris začaly postupně ovládat Olomouc od roku 2003. Nejstarší vozy již byly vyřazeny v souvislosti s poslední dodávkou vozů tzv. čtvrté generace (New Urbino) a nalezly pak uplatnění u dalších dopravců. (foto: Libor Hinčica)
Stáhnout PDF
Autobusy
31. 10. 2020 17:58
Libor Hinčica
1 minuta čtení

Dopravní podnik města Olomouce vypsal výběrové řízení na dodávku nových autobusů pro léta 2021 a 2022. Celkem by rád během tohoto období zařadil do provozu 10 vozů (z toho 5 článkových), které by měly nahradit nejstarší vozidla Urbino 12 a Urbino 18 z produkce Solarisu.

Připomeňme, že olomoucký DP začal autobusy polského Solarisu nakupovat od roku 2003 a dnes je jeho flotila tvořena výhradně vozidly této značky. Výjimku představuje pouze jediný olomoucký elektrobus, který dodala v roce 2018 společnost SOR Libchavy (SOR NS 12 electric).

Nové výběrové řízení předpokládá, že bude dodáno 5 vozů standardní délky a 5 článkových autobusů, a to od jednoho výrobce (soutěž tedy není rozdělena na dvě části). Odhadované náklady činí 75,5 mil. Kč, nabídky je možné předkládat do 1. 12. 2020. V ceně je kromě dodávky vozidel zahrnut také servis na dobu 48 měsíců (prodloužená záruka). Cena má v rámci hodnocení váhu pouze 55, až 30 % může dodavatel obdržet za výši nákladů životního cyklu (pozáruční servis) a dalších až 15 % obdrží výrobce za nabídnutou lhůtu pro dodání autobusů v kalendářních dnech, což je značně diskutabilní parametr s ohledem na to, že dopravce tak jako tak předpokládá dodání vozidel v určených lhůtách a že by výběrové řízení mělo vždy zohledňovat reálné termíny dodávek.  

Čtyři autobusy (2 sólo a 2 článkové) by měly být do provozu uvedeny v roce 2021 (nejpozději do 30. 11.), zbylých 6 v roce 2022 (nejdříve od 31. 1. 2022). Z tendru je s ohledem na nastavená kritéria fakticky vyloučena společnost SOR Libchavy, která nabízí vozidla o délce 18,75 m, avšak soutěž připouští kloubové vozy o délce max. 18 m. Doplňme, že financování vozidel má být provedeno z vlastních zdrojů města a nákup nebude spolufinancován EU.  

Podobné články