Menu

Moskva zprovoznila muzejní trolejbusovou linku

První výjezd nové trolejbusové linky T. (foto: Sergej Lapin)
První výjezd nové trolejbusové linky T. (foto: Sergej Lapin)
Stáhnout PDF
Trolejbusy
06. 09. 2020 19:04
Vít Hinčica
1 minuta čtení

V pátek 4. 9. 2020 Moskva zprovoznila cca 3,5 km dlouhou okružní trolejbusovou linku okolo Kazaňského nádraží, které leží severovýchodně od centra města. Tuto linku s označením T nazvala „muzejní“, avšak nasadila na ni trolejbusy SVARZ-MAZ-6275 vyrobené teprve před pár lety. V budoucnu po ní mají jezdit retrotrolejbusy. Město plánuje zřízení Muzea dopravy Moskvy, které pak trolejbusovou linku převezme do své obsluhy a bude pro ni připravovat doprovodné akce. Trolejbusy jsou v provozu denně od 8:30 do 20:00 ve zhruba 10 až 20minutovém intervalu.

Trolejbus na lince T dne 5. 9. 2020. (foto: Maksim V. Fandjušin)

Za účelem zavedení linky T musely být paradoxně na některých místech troleje nově zřízeny, a to dokonce i v lokalitách, kde nikdy nebyly. Pokud by si někdo myslel, že trolejbusy přece jen mohou nabrat v hlavním městě Ruska druhý dech, je na omylu. Město po uzavření trolejbusové dopravy zavelelo k ještě masivnějšímu rušení trolejbusové infrastruktury a dolů se tak hromadně poroučí nejen staré části infrastruktury, ale i ty, které byly postaveny teprve nedávno, včetně třeba oblouků uzpůsobených pro rychlý průjezd, jež nikdy nebyly využity, ačkoli pomalost trolejbusů ploužících se pod povětšinou starými trolejemi byla vedením města skloňována jako jeden z důvodů, proč trolejbusy zrušit… A tak jako radnice Moskvy zrušila trolejbusovou dopravu v téměř naprosté tajnosti a o něco dříve, než deklarovala, podobně se staví i k demontáži trolejbusových tratí, jež probíhá v noci. Protože by vypisování a uzavření výběrových řízení na výběr firem, jež by trolejbusové tratě demontovaly, trvalo několik měsíců, rozhodli se moskevští činovníci vyřešit „problém“ rychleji a najímat pro město dočasně pracovníky přes inzertní portál Avito na internetu, aby infrastrukturu po nocích zlikvidovali. 

Poděkování: Sergej Lapin, Maksim V. Fandjušin

Podobné články