Menu

Kokořínský SOK pořídil plynové Dekstry

V podstatě stejné vozy už v PID provozuje Lutan. Na snímku přejíždí exemplář jeho ev. č. 1214 řeku Jizeru v Kochánkách u Benátek nad Jizerou. (foto: Matěj Stach)
V podstatě stejné vozy už v PID provozuje Lutan. Na snímku přejíždí exemplář jeho ev. č. 1214 řeku Jizeru v Kochánkách u Benátek nad Jizerou. (foto: Matěj Stach)
Stáhnout PDF
Autobusy
12. 06. 2022 19:40
Matěj Stach
1 minuta čtení

Dvojici nových minibusů Dekstra LE 37 L CNG obdržel na konci května Kokořínský SOK. Za 8,5metrové vozy z Dolních Bučic dal dopravce operující na Mšensku a Kokořínsku necelých 7 milionů Kč, z nichž 85 % uhradí dotace z 21. výzvy z IROP MODERNIZACE VOZOVÉHO PARKU VE VEŘEJNÉ DOPRAVĚ II. V souvislosti se zařazením nových svisle pruhovaných autobusů mají z provozu zmizet dva minibusy Renault Master, které již neplní požadované stáří a přežívají v PID jen díky výjimce.

Tendr s názvem „Pořízení nízkoemisních vozidel CNG pro zajištění dopravní obslužnosti obcí Kokořínska“ vypsal 13 sídly ze Sdružení obcí Kokořínska vlastněný dopravce už 17. 5. 2021 poté, co konečně splnil hodnoticí kritéria pro získání evropské podpory. Předpokládaná hodnota zakázky byla stanovena na 7 800 000 mil. Kč bez DPH. V rámci výběrového řízení poptával Kokořínský SOK dvě plynová vozidla o délce 8-9 metrů, maximální šířce 2 400 mm a výšce nejvýše 3 100 mm. Původně tendr počítal s pořízením autobusů nabízejících 19 sedadel pro pasažéry doplněných o dva sklopné sedáky a umožňujících přepravu dalších minimálně 9 stojících cestujících. Poslední jmenovaný požadavek se ve vztahu k počtu sedadel a hmotnostním limitům ovšem ukázal jako nesplnitelný, což vedlo ke změně zadávací dokumentace a prodloužení příjmu nabídek až do 25. 6. 2021.

Renault Master dCi 120 ev. č. 1354 dopravce Kokořínský SOK odpočívá dne 10. září 2021 na autobusovém nádraží v Dubé na okraji Chráněné krajinné oblasti Kokořínsko – Máchův kraj. Tučná flotila kokořínských Masterů nyní prořídne. (foto: Matěj Stach)

Jediným účastníkem zadávacího řízení se nakonec stal ostravský KAR group, který za 6 998 000 Kč nabídl dvojici minibusů Dekstra LE 37 L CNG (též Maxi). S ním také Kokořínský SOK podepsal 30. 8. 2021 smlouvu, jež předpokládala dodání předmětných vozidel do 180 dnů od nabytí její účinnosti. Ta nakonec přišla až v květnu.

Po stránce proporcí a hnacího řetězce jsou kokořínské Dekstry shodné s těmi, jež obdržel loni v říjnu Lutan. Navíc mají z těch zásadních součástí pouze tažné zařízení. Salon vozů se liší především absencí jednoho sklopného sedáku v zadní nízkopodlažní části, 24 pevných sedadel a celková obsaditelnost 30 cestujících ale zůstaly zachované. Nové svisle pruhované minibusy, jež v rámci nastavených standardů Pražské integrované dopravy splní dokonce kategorii midibusu, obdržely ev. č. 1361 a 1362. Jejich nasazení lze očekávat především na linkách 690, 692, 693, 695 a 697.

Malebnou kokořínskou krajinou uloženou do zimního spánku projíždí 12. 2. 2021 Renault Master dCi 120 ev. č. 1353 nasazený na linku 692. (foto: Matěj Stach)

Se zařazením nových Dekster LE 37 L CNG by se měl Kokořínský SOK zbavit dvojice minibusů Renault Master dCi 120, kterých aktuálně provozuje pod ev. č. 1351-1354 ještě čtveřici. Všechny vypsané vozy pocházejí z května 2004, tudíž již od 1. 1. 2021 neplní požadované stáří, které se po dalším letošním snížení ustálilo na maximální hodnotě 15 let. Vzhledem k rozměrovým omezením na některých linkách v oblasti Kokořínska je ale tato skutečnost tolerována a na náhradu zbylých dvou vozů se vzhledem k povaze provozu ani nespěchá.

Podobné články