Menu

Obří kontrakt na tramvaje v Německu

V Lipsku jsou ještě stále v provozu i legendární tramvaje T4D z produkce ČKD, byť v modernizované verzi. Dodávek nových vozů se však patrně nedočkají a jejich éra by měla podle původních prognóz být ukončena s dodáním posledních vozů Solaris/Stadler Tramino Leipzig. (foto: Honza Tran)
V Lipsku jsou ještě stále v provozu i legendární tramvaje T4D z produkce ČKD, byť v modernizované verzi. Dodávek nových vozů se však patrně nedočkají a jejich éra by měla podle původních prognóz být ukončena s dodáním posledních vozů Solaris/Stadler Tramino Leipzig. (foto: Honza Tran)
Stáhnout PDF
Nezařazené
05. 04. 2020 18:24
Redakce
1 minuta čtení

Velká zakázka na dodání nových tramvají byla v březnu vypsána v zemi našeho západního souseda. Tendr počítá s dodáním až 187 tramvají. Ty by si měli rozdělit celkem tři dopravci, a sice dopravní podniky z Lipska, Zwickau a Görlitz.

V Lipsku jsou ještě stále v provozu i legendární tramvaje T4D z produkce ČKD, byť v modernizované verzi. Dodávek nových vozů se však patrně nedočkají a jejich éra by měla podle původních prognóz být ukončena s dodáním posledních vozů Solaris/Stadler Tramino Leipzig. (foto: Honza Tran)

Poptávány jsou vozy ve dvou délkových kategoriích nazvaných jako XXL a L. První z nich představuje vozidla délky cca 45 m, přičemž v tomto případě by mělo jít o tramvaje, které budou provozovány pouze v Lipsku. Kategorií L jsou poté myšleny vozidla o délce cca 30 m. Ta by již měla sloužit ve všech třech městech. Kontrakt počítá se zahájením dodávek od roku 2023 a s možným využíváním opcí postupně až do roku 2030.

V rámci základního kontraktu má být dodáno celkem 39 vozů. 25 mají tvořit vozidla kategorie XXL pro Lipsko, 8 kusů by mělo odebrat Görlitz v kategorii L a 6 Zwickau (rovněž v kategorii L). Poté je možné využívat opce. V případě Görlitz by mohlo jít teoreticky o pořízení dalších až 6 vozů, čímž by flotila narostla na 14 tramvají. Ty by mohly nahradit všechny provozní vozy KT4D. Zwickau může v rámci opce dokoupit dalších až 12 vozů. Také zde by měly nové vozy nahradit tramvaje KT4D. Nejvíce opčních tramvají může do roku 2030 nakoupit Lipsko. To si nechává prostor pro pořízení až 66 vozů kategorie L a dalších 64 vozů kategorie XXL.

Ačkoli tramvaje mají být podle zadání prakticky identické, nebude před výrobci vozidel stát lehký úkol, neboť poptávána jsou vozidla o dvou různých rozchodech. Ve Zwickau a Görlitz je úzkorozchodná síť 1.000 mm, v Lipsku 1.458 mm.

Libor Hinčica  

Podobné články