Menu

Nízkopodlažní skříně T3 pro Prahu dodá Pragoimex

Tramvaj T3R.PLF pražského DP v blízkosti Podolské vodárny. (foto: Libor Hinčica)
Tramvaj T3R.PLF pražského DP v blízkosti Podolské vodárny. (foto: Libor Hinčica)
Stáhnout PDF
Nezařazené
24. 03. 2020 17:30
Redakce
1 minuta čtení

Pražský DP uzavřel výběrové řízení na dodávku nových vozových skříní, které poslouží v rámci velkých oprav coby náhrada původních zkorodovaných skříní vozů T3R.P, případně T3R.PV. Vítězem se podle očekávání stal Pragoimex, který již dodával nízkopodlažní skříně VarCB3LF do Prahy v minulosti.

Tramvaj T3R.PLF pražského DP v blízkosti Podolské vodárny. (foto: Libor Hinčica)

Pražský DP vypsal soutěž na náhradu vozových skříní dne 23. 10. 2019. Nabídky se mohly podávat do 2. 12. 2019. Po vyhodnocení se stal vítězem Pragoimex, který s výrobou částečně nízkopodlažních skříní pro „té trojky“ začal už v roce 2005.

Kromě modelu VarioLF s designem dle akademického sochaře Františka Pelikána nabízí výrobce i provedení s designem vycházejícím z původního řešení „té trojek“. Takové tramvaje se objevily od roku 2005 v Liberci (celkem 22 vozů), v Plzni (celkem 18 vozů) a v Praze. Ta nejprve modernizovala za využití nové vozové skříně 33 tramvají v letech 2006 až 2009, na které navazovaly v letech 2017 a 2018 další dva vozy zkušebně předělané z již modernizovaných vozů T3R.P a T3R.PV. Nyní by se k těmto vozů mohlo přidat dalších až 65 vozů, čímž by flotila nízkopodlažních vozů T3 v Praze narostla na 100 vozů.

Celková hodnota kontraktu je 225,875 mil. Kč bez DPH, jedna skříň tedy vyjde na 3,475 mil. Kč. Smlouva je ale pojata jako rámcová. Objednávky se předpokládají po min. 11 vozech ročně, pakliže by se smluvní strany nedohodly jinak. Lze tedy očekávat, že v případě, že by pražský DP využil celou opci, budou poslední tramvaje T3R.PLF zařazeny do provozu v roce 2026—66 let po vyrobení prototypu vozu T3.

Libor Hinčica

Podobné články