Menu

Brno představilo první tramvaj EVO2

Nová tramvaj EVO2 brněnského DP v maskovacím provedení. (foto: DPMB)
Nová tramvaj EVO2 brněnského DP v maskovacím provedení. (foto: DPMB)
Stáhnout PDF
Nezařazené
27. 02. 2020 18:30
Redakce
1 minuta čtení

Brněnský DP se pochlubil oficiálně prvním vozem EVO2 z produkce Aliance TWT a Pragoimexu, který si zakoupilo ve formě stavebnice a zkompletovalo ve vlastních ústředních dílnách v Medlánkách. Na rozdíl od tramvají téhož typu provozovaných v Plzni, Mostě a Liberci budou brněnské vozy vybaveny elektrickou výzbrojí TV Europulse z produkce společnosti Cegelec.

Nová tramvaj EVO2 brněnského DP v maskovacím provedení. (foto: DPMB)

I s ohledem na odlišný typ elektrické části je nutné podstoupit částečně typové zkoušky, na jejímž konci bude vydán průkaz způsobilosti drážního vozidla. Tramvaje mají mj. najezdit zhruba 300 km bez cestujících. Oficiální prezentace je ale naplánována až na 26. 3. 2020. Proto jsou obě tramvaje prozatím polepeny maskovacími fóliemi, které mají odkazovat na pojmenování „Drak“. Komu polep připomíná spíše krokodýla než draka, připomínáme, že přezdívku „drak“ má vycpaný krokodýl zavěšený na brněnské radnici. Pojmenování pro tramvaj, které zájmová veřejnost zpravidla stejně neřekne jinak než „Evička“, vzešlo z ankety pořádané v loňském roce brněnským DP. Kromě jména bylo vybráno také barevné schéma nových vozů. Právě to má být až do 26. 3. 2020 před zrakem veřejnosti ukryto.    

Do provozu prozatím vyrazil první vůz ev. č. 1822, druhý (ev. č. 1823) by měl následovat zhruba za dva týdny. Prezentace dne 26. 3. 2020 se bude konat od 15. hodin u nově vybudované haly pisárecké vozovny. Ačkoli vůz prozatím jezdí bez cestujících, je možné jeho aktuální polohu sledovat v aplikaci DPMB info. To jistě usnadní pátrání po vozidle fanouškům MHD, kteří se mohou současně zapojit také do soutěže „Ulov Draka!“, jejímž cílem je sehnat fotografie pro kalendář na rok 2021. Ten bude složený pouze z fotek vozů EVO2. Snímky lze posílat až do 31. 8. 2020 na e-mail drak@dpmb.cz.  

Na základě tendru, jenž měl jediného účastníka, si Brno může pořídit až 41 nových tramvají, které jsou současně prvními klimatizovanými tramvajemi DPMB. Celkové náklady projektu jsou vyčísleny na 1,4 mld. Kč, tedy zhruba 34 mil. Kč za vůz. Cena tak odpovídá hodnotě vozidel na trhu, které si dopravci kupují jako kompletní kusy.  

Libor Hinčica

Podobné články