Menu

Praha chce 20 kloubových trolejbusů pro linku na letiště

Testovaný trolejbus Škoda 27 Tr na lince číslo 58, jež je prozatím jedinou trolejbusovou linkou v Praze. Nadto zkušební. (foto: Libor Hinčica)
Testovaný trolejbus Škoda 27 Tr na lince číslo 58, jež je prozatím jedinou trolejbusovou linkou v Praze. Nadto zkušební. (foto: Libor Hinčica)
Stáhnout PDF
Nezařazené
30. 09. 2019 06:13
Redakce
1 minuta čtení

Praha pokročila v přípravě na nákup svých prvních trolejbusů. Na nákup celkem 20 parciálních velkokapacitních trolejbusů vypsala dnes (30. 9. 2019) předběžné oznámení, které slouží jako výzva k účasti na předběžných tržních konzultacích.

Testovaný trolejbus Škoda 27 Tr na lince číslo 58, jež je prozatím jedinou trolejbusovou linkou v Praze. Nadto zkušební. (foto: Libor Hinčica) Návrh vedení trolejbusů na lince číslo 119 . (zdroj: DPP)

Ačkoli v pokročilejším stádiu příprav je stavba trolejbusové infrastruktury v trase linky číslo 140, schválilo vedení města nedávno záměr na realizaci trasy parciálních trolejbusů také pro linku na letiště. Právě na ni se nyní pražský DP zabývá otázkou dodávek parciálních trolejbusů. Dopravce se dotazuje potenciálních dodavatelů, zda jsou schopni nabídnout trolejbus délky 19,01 m a více, jaká je technická specifikace těchto trolejbusů, garantovaný dojezd na baterie, kolik trolejbusů tohoto provedení bylo dodáno do zemí Evropského hospodářského prostoru a jaká je běžná dodací lhůta těchto vozidel. Pražský DP se zabývá také otázkou garantované životnosti při ročním proběhu cca 90.000–100.000 km.

Klíčovou otázkou je také posouzení kapacity baterií a dojezdu.

Libor Hinčica

Podobné články