Menu

Nadvláda Solarisu skončila. Do Salzburgu dorazil první HESS

První trolejbus HESS SwissTrolley o délce 18,75 m v Salzburgu vedle jednoho z nejstarších salcburských trolejbusů Gräf & Stift NGT204 ev. č. 236 z roku 1995. (foto: Gunter Mackinger)
První trolejbus HESS SwissTrolley o délce 18,75 m v Salzburgu vedle jednoho z nejstarších salcburských trolejbusů Gräf & Stift NGT204 ev. č. 236 z roku 1995. (foto: Gunter Mackinger)
Stáhnout PDF
Nezařazené
11. 09. 2019 18:00
Redakce
1 minuta čtení

První z 15 objednaných vozů SwissTrolley švýcarského výrobce HESS dorazil dne 27. 8. 2019 do vozovny v rakouském Salzburgu. Švýcarský výrobce v loňském tendru porazil polský Solaris, který byl dlouhá léta dvorním dodavatelem trolejbusů pro tohoto dopravce.

První trolejbus HESS SwissTrolley o délce 18,75 m v Salzburgu vedle jednoho z nejstarších salcburských trolejbusů Gräf & Stift NGT204 ev. č. 236 z roku 1995. (foto: Gunter Mackinger)

V loňské soutěži, která operovala s krátkými dodacími lhůtami kvůli nedostatku provozních vozidel (situace si dokonce vynutila nasazování historických trolejbusů do pravidelného provozu), nebyl Solaris schopen konkurovat právě díky krátkému času na realizaci zakázky. Výroba v polském Bolechowě je totiž přeplněná.

Nový švýcarský trolejbus HESS SwisTrolley v Salzburgu. Od 9. 9. byl poprvé nasazen do provozu s cestujícími na lince číslo 5, na níž je využíván bateriový pohon. (foto: Gunter Mackinger)

Nový trolejbus se vydal na cestu z výrobního závodu HESSu dne 26. 8. 2019 a přes Curych a Stuttgart doputoval až do vozovny Alpenstraße v Mozartově rodišti. V říjnu 2019 by měl být dodán také druhý trolejbus a do konce roku jich má být ve městě 11. Vůz nese pojmenování SwissTrolley lighTram® 19 DC. Jeho pohon je tvořen jedním motorem s permanentními magnety, přičemž hnací je střední náprava. Ve výbavě trolejbusu jsou také akumulátory LTO s kapacitou elektrické energie 64,3 kWh.

První nový trolejbus byl označen ev. č 401 a v provozu se objevil od 9. 9. 2019 na upravené trase linky číslo 5, která je nově obsluhována právě trolejbusem s bateriemi.  

Libor Hinčica  

Podobné články