Menu

eCitaro od Mercedesu se probíjí do dalších zemí

eCitaro pro Lucembursko ve dvoudveřovém provedení. (foto: Daimler Buses)
eCitaro pro Lucembursko ve dvoudveřovém provedení. (foto: Daimler Buses)
Stáhnout PDF
Nezařazené
03. 08. 2019 16:32
Redakce
1 minuta čtení

Více než rok už uplynul od představení novinky v podobě elektrobusu eCitaro, které se stává prvním sériově vyráběným elektrobusem z produkce značky Mercedes-Benz. Dosud sklízel model dílčí úspěchy na domácím (německém) trhu, výrobce se ale koncem července pochlubil prvními objednávkami ze zahraničí.

eCitaro pro Lucembursko ve dvoudveřovém provedení. (foto: Daimler Buses)

Jeden z tradičních zákazníků autobusů s trojcípou hvězdou ve znaku – dopravce Voyages Emile Weber z Lucemburska – si objednal celkem 9 elektrobusů. 6 autobusů eCitaro zamíří také do Norska k dopravci Norgesbuss z Trollasenu a 5 vozidel bude k vidění ve městě Ystad ve Švédsku ve službách dopravce Bergvarabuss. Celkem jde tedy o 20 elektrobusů, všechny ve 12m provedení, které se ale liší zásadně svou konfigurací.

Vozidla dodaná do Lucemburska jsou pouze dvoudveřová a disponují bateriemi o kapacitě elektrické energie 292 kWh, což je momentálně maximum, které může Mercedes u 12m vozů nabídnout. Podlaha je vyhotovena v dekoru dřeva, zbytek interiéru je poté laděný do červené barvy. Všechna sedadla jsou umístěna na vyvýšených podestách a vybavena dvoubodovými bezpečnostními pásy. To souvisí s jejich provozním nasazením na linky příměstské dopravy.

Pohled do interiéru lucemburského vozu laděného do odstínů červené barvy. Sedadla jsou vybavena bezpečnostními pásy. (foto: Daimler Buses)

Autobusy pro norského dopravce Norgesbuss se mají objevit v ulicích Osla. Baterie budou mít tentokrát menší kapacitu elektrické energie, „pouze“ 243 kWh a elektrobusy budou třídveřové. Na střeše se bude nacházet pantograf pro možnost nabití z nabíjecího stojanu v průběhu dne, což by mělo zaručit prodloužení dojezdu. Zajímavostí skandinávského balíčku výbavy je alkohol tester na stanovišti řidiče a vyhřívaná podlaha v oblasti dveří.

Švédská eCitara budou podobně jako vozy v Lucembursku pouze dvoudveřová a vybavena bateriemi o kapacitě elektrické energie 292 kWh. U obou dveří se bude nacházet plošina pro vozíčkáře a ani tady nebude chybět alkohol tester na stanovišti detekující zbytkový alkohol v dechu řidiče.

Libor Hinčica

Podobné články