Menu

Bohatýr M na veletrhu INNOPROM-2019

Tramvaj má jen polep, lak je jiný a při pohledu zblízka jde vidět, že prosvítá. (foto: Olga Turkovskaja / ulpressa.ru)
Tramvaj má jen polep, lak je jiný a při pohledu zblízka jde vidět, že prosvítá. (foto: Olga Turkovskaja / ulpressa.ru)
Stáhnout PDF
Nezařazené
10. 07. 2019 13:13
Redakce
1 minuta čtení

Na jubilejním desátém ročníku mezinárodního průmyslového veletrhu INNOPROM-2019 v Jekatěrinburgu konaného ve dnech 8. až 11. července 2019 představila dne 10. 7. v 11 hodin místního času moskevská společnost Transportnyje Sistěmy novou dvoučlánkovou tramvaj s označením 71-923M, kterou pojmenovala jako “Bohatýr M” (Богатырь М). Jedná se o vylepšenou verzi tramvaje 71-923 “Bohatýr”, která zatím jezdí jen v počtu tří kusů v Petrohradě a která byla na trh vypuštěna teprve roku 2017.

Tramvaj má jen polep, lak je jiný a při pohledu zblízka jde vidět, že prosvítá. (foto: Olga Turkovskaja / ulpressa.ru)

Nová tramvaj byla představena již v květnu 2019 v Moskvě v modrobílém schématu hlavního města a následně v červnu 2019 na výstavě Smart Transport 2019 v Petrohradě, avšak již se zvláštním polepem, se kterým se prezentuje i nyní v Jekatěrinburgu. Momentálně Transportnyje Sistěmy Bohatýra již na svém webu nenabízejí a místo něj se na něm objevuje právě inovovaná verze.

Vylepšen byl interiér. Pod sedadly v zadní části se nachází otočný podvozek vlastní koncepce. (foto: Olga Turkovskaja / ulpressa.ru)

Nová tramvaj o délce 19,405 m a šířce 2 500 m se má oproti typu 71-923 odlišovat především designem a uspořádáním interiéru. Nově se například dveře neotevírají dovnitř jako u městských autobusů a jsou předsuvné. Díky přidání několika sedadel (v přední části je nově nabízeno uspořádání 2 + 1 namísto 1 + 1, zatímco v zadní části, kde na každé straně vozy byla jedna řada sedadel směřujících svou zádí k oknu – tj. lidé se dívali na sebe přes uličku –, bylo na levou stranu vozu také přidáno několik dvousedaček) nabízí tramvaj okolo 45 míst k sezení a 138 míst k stání (při 4 os./m2). Jelikož je prototyp určen, alespoň během fáze zkoušek, pro Moskvu, je nevybaven sedadlem pro průvodčího. Tramvaj se má také dle údaje výrobce pyšnit daleko větším podílem domácích komponentů, neboť více než 80 % dílů má pocházet od ruských dodavatelů.

Zcela nízkopodlažní tramvaj je plně klimatizovaná, přičemž klimatizování oddílu pro řidiče a salónu cestujících je oddělené. Dveře jsou vybaveny počítadlem cestujících, k dispozici je vnější i vnitřní kamerový systém.

Kromě tramvaje představuje společnost na Innopromu ještě podvozek pro rozchod 1 000 mm.

Text: Vít Hinčica

Poděkování: Olga Turkovskaja / ulpressa.ru; použití fotografií jen se souhlasem původního autora a vydavatele.

Bohatýr (typ 71-923) brázdí ulice Petrohradu. Zde vidíme ev. č. 0201 vyrobené roku 2017, spolu s ním přišly do konce téhož roku ještě další dvě tramvaje ev. č. 0202 a 0203, čímž se dodávky Bohatýra zastavily. Další vozy už zřejmě nikam dodány nebudou. (foto: Transportnyje Sistěmy)

Podobné články