Menu

Praha prodlužuje pronájem trolejbusu Škoda 30 Tr

Trolejbusy se stejnou karoserií, ale jinou elektrickou výzbrojí. Vpravo vůz ACUMARIO (SOR TNB 12), jenž skončil nakonec v Brně, vlevo tehdy nově sloužící vůz Škoda 30 Tr ev. č. 9506 pronajatý od Škody Electric. (foto: Libor Hinčica)
Trolejbusy se stejnou karoserií, ale jinou elektrickou výzbrojí. Vpravo vůz ACUMARIO (SOR TNB 12), jenž skončil nakonec v Brně, vlevo tehdy nově sloužící vůz Škoda 30 Tr ev. č. 9506 pronajatý od Škody Electric. (foto: Libor Hinčica)
Stáhnout PDF
Nezařazené
13. 04. 2019 06:58
Redakce
1 minuta čtení

Pražský DP využil možnosti prodloužit pronájem trolejbusu Škoda 30 Tr ev. č. 9506, který byl do Prahy převezen na jaře loňského roku. Jelikož rok od zapůjčení vozidla již uplynul, dohodl se DP hl. m. Prahy se Škodou Electric na prodloužení nájmu o dalšího půlroku.

Trolejbusy se stejnou karoserií, ale jinou elektrickou výzbrojí. Vpravo vůz ACUMARIO (SOR TNB 12), jenž skončil nakonec v Brně, vlevo tehdy nově sloužící vůz Škoda 30 Tr ev. č. 9506 pronajatý od Škody Electric. (foto: Libor Hinčica)

Aktuálně tak běží pronájem na období od 13. 4. 2019 do 12. 11. 2019. Smlouva zahrnuje možnost prodloužit pronájem o další rok (tedy až do listopadu 2020), pakliže o to budou mít obě strany zájem. Jediný pražský trolejbus (pomineme-li nyní zapůjčený vůz Škoda 27 Tr z Plzně, který je ale pronajat jen do 14. 4. 2019) je nasazován na linku číslo 58. Ta spojuje Palmovku a Letňany a kopíruje část trasy autobusové linky číslo 140. Právě tu by měly trolejbusy v budoucnu nahradit. Jelikož investiční akce v rámci rozvoje koncepce elektromobility jsou teprve ve stádiu příprav, neusiluje Praha prozatím o pořízení vlastních vozidel a spokojí se s formátem pronájmu trolejbusu, který tak může využívat již existující infrastrukturu na Prosecké ulici a sloužit k dalšímu praktickému ověřování vlastností dopravního prostředku.

Z pohledu dopravce je vnímáno jako žádoucí, aby byl provoz – byť dnes v podstatě symbolický (linka jezdí pouze v hodinovém intervalu) – nadále zachováván. Škoda Electric se s pražským DP dohodla na pronájmu trolejbusu za částku 35 Kč za kilometr (bez DPH). Za uvedené období se má celkem jednat o 612 500 Kč (předpoklad najetí 17.500 km).

Libor Hinčica

Podobné články