Menu

Referendum v Bolzanu dopadlo v neprospěch tramvají

Vizualizace návrhu, který pro Bolzano loni předložilo uskupení privátních společností Salcef Group, které sdružovalo podniky RATP DEV Italia, CAF a Architecna. (zdroj: Salcef Group)
Vizualizace návrhu, který pro Bolzano loni předložilo uskupení privátních společností Salcef Group, které sdružovalo podniky RATP DEV Italia, CAF a Architecna. (zdroj: Salcef Group)
Stáhnout PDF
Nezařazené
06. 12. 2019 08:48
Redakce
1 minuta čtení

Dne 24. listopadu 2019 proběhlo referendum o tom, zda zavést do ulic italského Bolzana tramvaje. K urnám se dostavilo 32,63 % oprávněných voličů, z nichž se většina postavila proti zavedení tohoto dopravního prostředku.

Vizualizace návrhu, který pro Bolzano loni předložilo uskupení privátních společností Salcef Group, které sdružovalo podniky RATP DEV Italia, CAF a Architecna. (zdroj: Salcef Group)

Podmínkou pro to, aby byly výsledky referenda považovány za platné, byla minimální volební účast oprávněných voličů ve výši 25 %. Tu se podařilo překročit. Pro tramvaj se vyjádřilo jen 30 % voličů (pro 70,17 %). Ačkoli výsledky nejsou pro vedení města závazné a mají konzultační povahu, primátor města již před referendem prohlásil, že se jimi bude řídit. Po oznámení výsledku primátor svá slova potvrdil: “Respektuji výsledek. Projekt je mrtvý a pohřbený.” Dle jeho názoru byla tramvaj “evidentně považována za příliš invovativní řešení” a s velkým dopadem na životy místních. Oponenti ovšem kritizovali především finanční stránku projektu, která dle nich byla špatně odhadanuta a byla dlouhodobě neudržitelná. Řada z kritiků projektu neskrývala z nadšení a někteří z nich na adresu primátora uvedli, že vedl arogantní kampaň ve prospěch tramvaje za peníze daňových poplatníků.

Připomeňme, že jako vážná alternativa k tramvaji byl v týdnech před referendem skloňován trolejbus. Ten byl po referendu opětovně zmíněn jako možná substituce již veřejností k neúspěchu odsouzenému projektu tramvají.

Text: Vít Hinčica

Podobné články