Menu

40 trolejbusů pro Ciudad de México dodáno

Nové vozy ve vozovně. Připomeňme, že byly vysoutěženy letos na jaře v mezinárodním výběrovém řízení vypsaném dle pravidel jedné ze složek OSN. Nové vedení města tak chtělo veřejnosti ukázat, že nemíní hodnotnou zakázku někomu přihrávat. Proti všem očekáváním tak nezvítězil domácí výrobce DINA, ale v konkurenci několika subjektů uspěl právě čínský Yutong. (foto: Jefatura de Gobierno)
Nové vozy ve vozovně. Připomeňme, že byly vysoutěženy letos na jaře v mezinárodním výběrovém řízení vypsaném dle pravidel jedné ze složek OSN. Nové vedení města tak chtělo veřejnosti ukázat, že nemíní hodnotnou zakázku někomu přihrávat. Proti všem očekáváním tak nezvítězil domácí výrobce DINA, ale v konkurenci několika subjektů uspěl právě čínský Yutong. (foto: Jefatura de Gobierno)
Stáhnout PDF
Nezařazené
22. 11. 2019 19:20
Redakce
1 minuta čtení

V první polovině listopadu 2019 byla dokončena dodávka prvních 40 trolejbusů Yutong pro Ciudad de México. V polovině prosince má dojít dalších 23 vozů, které byly objednány dodatečně.

Nové vozy ve vozovně. Připomeňme, že byly vysoutěženy letos na jaře v mezinárodním výběrovém řízení vypsaném dle pravidel jedné ze složek OSN. Nové vedení města tak chtělo veřejnosti ukázat, že nemíní hodnotnou zakázku někomu přihrávat. Proti všem očekáváním tak nezvítězil domácí výrobce DINA, ale v konkurenci několika subjektů uspěl právě čínský Yutong. (foto: Jefatura de Gobierno)

Dne 19. 11. 2019 se primátorka města Claudia Sheinbaum po slavnostních projevech pronesených ve vozovně dopravce STE projela s jedním z těchto trolejbusů po místní hlavní trolejbusové trati zvané Eje Central, která je částečně segregovaná od okolního provozu, a opětovně potvrdila, že město pořídí během jejího mandátu celkem 500 vozů. Od téhož dne začaly být první trolejbusy nasazovány do provozu s cestujícími, a to právě na Eje Central. Všech 63 vozů má být v provozu s cestujícími nejpozději do počátku ledna 2020.

Spokojená primátorka v trolejbuse s představiteli města, dopravce STE a výrobce. Pánové onoho dne porušili pravidla přepravy, růžové sedačky v zadní části vozu totiž nejsou mužům určeny. (foto: Jefatura de Gobierno)

Nové trolejbusy, které jsou řešeny jako parciální (navzdory možnému velkému autonomnímu dojezdu se s nimi prozatím počítá na zatrolejované úseky, město navíc míní troleje lokálně rozšiřovat a stavět i nový nadzemní koridor), přišly do města po dlouhých 22 letech, během kterých se stav tamní trolejbusové infrastruktury trvale zhoršoval ruku v ruce s klesajícími investicemi do údržby i oprav. Trolejbusy s vypětím sil pracovníků STE ve městě přežily, a ačkoli je v něm k vidění téměř výhradně staré trolejové vedení, nové vozy bez problému po síti jezdí.

Andrés Lajous Loaeza coby vedoucí odboru mobility Ciudad de México připomněl, odkud se vzalo rozhodnutí vsadit na trolejbusy, když, mimo jiné, prohlásil: “Provedli jsme hodnocení, analýzu rozdílných technologií, které na světě, pokud jde o elektrickou dopravu, jsou. Závěrem této analýzy je, že co do investování to nejlepší, co mohlo město udělat, bylo v tomto momentě koupit trolejbusy a ne elektrobusy. Důvodem toho je zaprvé to, že životnost trolejbusů je vyšší než životnost elektrobusů. … Zadruhé, využití energie od samotné výroby až do konce života trolejbusů je více efektivnější než u elektrobusů.”

Pohled na trolejbusy ve vozovně Tetepilco dne 19. 11. 2019. (foto: Gobierno de la Ciudad de México) Ze dne 19. 11. 2019. Zleva: generální ředitel divize společnosti Yutong Bus Company pro Mexiko a Jižní Ameriku, vedoucí odboru mobility hlavního města, primátorka města a ředitel městské dopravní společnosti Servicio de Transporte Eléctricos de la Ciudad de México (zkr. STE).

Text: Vít Hinčica

Muž v béžové vestě předává jménem všech zaměstnanců dopravce STE primátorce dárek v podobě modelu nového trolejbusu. Za zhotovitele tohoto dárku, který symbolizuje poděkování primátorce za investice do rozvoje trolejbusové dopravy, potažmo celého STE, byl označen právě tento pán. (foto: 4x Jefatura de Gobierno) První vůz se vydává na trať.

Podobné články