Menu

Kloubová Trollina míří do Lublinu

Jeden ze tří trolejbusů vyrobený v roce 2011 v místních dílnách. (foto: MPK Lublin)
Jeden ze tří trolejbusů vyrobený v roce 2011 v místních dílnách. (foto: MPK Lublin)
Stáhnout PDF
Nezařazené
27. 10. 2019 20:17
Redakce
1 minuta čtení

Lublinský podnik Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie uzavřel dvě výběrová řízení na 5 a 10 parciálních kloubových trolejbusů o délce 17,50 až 18,75 m, která vypsal v dubnu tohoto roku. Vítězství si v obou případech odnesl polsko-španělský Solaris Bus & Coach. Cena všech nových vozů, které mají být řešeny jako parciální, činí 44,3 mil. zlotých, tj. cca 264 mil. Kč, což je o 7,8 mil. zlotých více (46,6 mil. Kč), než bylo odhadováno. Za jeden vůz tak město musí vyplatit v přepočtu cca 17,6 milionů Kč, což si může dovolit jen díky nedávnému navýšení unijních fondů přidělených na lublinské dopravní projekty.

Jeden ze tří trolejbusů vyrobený v roce 2011 v místních dílnách. (foto: MPK Lublin)

Díky těmto navýšeným finančním prostředkům (34,4 mil. PLN) možná zbudou peníze i na nákup 20 cca 12m elektrobusů s 12 dobíječkami různých konfigurací (vozy se soutěžily opakovaně, viz zde), kde si Solaris coby opětovně jediný účastník soutěže řekl o 62,5 mil. PLN (cca 373 mil. Kč, tj. 18,65 mil. Kč za vůz, v souhrnné ceně je ovšem zahrnuto 12 dobíjecích stanic), zatímco očekávání města bylo o téměř 10 milionů PLN nižší.

Zakázka na 15 nových Trollin potvrzuje nechvalný trend posledních let, kdy se polští provozovatelé trolejbusů spokojují s nabízenými cenami, které jsou daleko vyšší než jejich původní odhady.

Připomeňme, že do města mělo zamířit i deset 12m trolejbusů Ursus. Kvůli vleklým problémům výrobce se ale město rozhodlo smlouvu vypovědět.

Text: Vít Hinčica

Podobné články