Elektrobusy SOR do polského Lublinu nezamíří

Dopravce ZTM Lublin (Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie) zrušil i opakované výběrové řízení na dodávku 20 elektrobusů o délce cca 12 m. Do první soutěže se přihlásili v loňském roce polští výrobci Solaris a Ursus Bus.

Elektrobus SOR NS 12 electric DP města Hradce Králové na veletrhu CZECHBUS v listopadu 2018. (foto: Libor Hinčica)

Zatímco Solaris požadoval za dvacítku vozů a příslušnou nabíjecí infrastrukturu cca 18 mil. Kč za vůz, Ursus Bus by se spokojil se 17,4 mil. Kč za vůz (v obou případech se jedná o částku, v níž jsou rozpuštěny i náklady na nabíjecí infrastrukturu). Lublin se proto rozhodl, že bude výběrové řízení opakovat.

V rámci druhé soutěže bylo poptáváno nadále 20 vozidel o délce 12 m a k nim 11 nabíjecích stanic v různých konfiguracích provedení a přípravu jednoho nabíjecího bodu pro vysokorychlostní nabíječku. Druhé soutěže se účastnil pouze český SOR Libchavy, který nabídl svá vozidla za částku odpovídající v přepočtu 269,16 mil. Kč, tedy zhruba 13,5 mil. Kč za vůz. Při započtení DPH by šlo ale o sumu 16,5 mil. Kč, což ale znamenalo překročení rozpočtu, byť ne tak markantně, jako tomu bylo v létě 2018 u Solarisu a Ursusu. Město ale trvalo na tom, že nabídka se musí vejít do sumy odpovídající zhruba 318 mil. Kč (52,99 mil. zlotých), tedy cca 15,9 mil. Kč na vůz.

Nabídka SORu tedy překročila předpoklad města o zhruba 12 mil. Kč, přičemž město se shodlo na tom, že nebude toto navýšení akceptovat a dne 21. 2. 2019 rozhodlo o zrušení tendru. Připomeňme, že SOR Libchavy dodal své elektrobusy z rodiny SOR EBN do polských měst Polkowice a Nysa.

Libor Hinčica