Menu

Velkokapacitní tramvaje pro Ostravu dodá Škodovka

Nová tramvaj bude stát asi 48 milionů Kč. Bude přitom jen o necelé dva metry delší než tramvaj od Stadleru, která je klasifikovaná jako středně kapacitní. Podoba vozidla na snímku není definitivní. 
Nová tramvaj bude stát asi 48 milionů Kč. Bude přitom jen o necelé dva metry delší než tramvaj od Stadleru, která je klasifikovaná jako středně kapacitní. Podoba vozidla na snímku není definitivní. 
Stáhnout PDF
Nezařazené
07. 09. 2018 08:51
Redakce
1 minuta čtení

Dlouho očekávané vyhlášení výsledku výběrového řízení na 40 nových nízkopodlažních velkokapacitních tramvají se odehrálo právě dnes v pátek 7. září 2018 na tiskové konferenci pořádané Dopravním podnikem Ostrava. Tendr vyhrála plzeňská Škodovka se svým modelem ForCity Smart. 

Nová tramvaj bude stát asi 48 milionů Kč. Bude přitom jen o necelé dva metry delší než tramvaj od Stadleru, která je klasifikovaná jako středně kapacitní. Podoba vozidla na snímku není definitivní.  Nová tramvaj nemá definitivní podobu. Ačkoli se očekávalo, že bude nový vůz tříčlánkový, nakonec bude mít články jen dva. (zdroj: DPO)  Na tiskové konferenci nebyl kupodivu žádný ze zástupců vítězné společnosti, pouze ředitel a tisková mluvčí DPO. Kontrakt schválily představenstvo a dozorčí rada teprve tento týden. Smlouva je před podpisem. 

Hodnota kontraktu činí zhruba 1,9 mld. Kč, cena za jednu tramvaj je tedy asi 48 milionů. Škoda Transportation nabídla nejen nejnižší cenu, ale zároveň splnila všechny zadávací podmínky, ostatní tři uchazeči byli vyloučeni pro nesplnění podmínek. Tramvaj ForCity Smart se v České Republice objeví vůbec poprvé a stejně tak se jedná o premiéru ve středoevropském regionu. Rozhodně je překvapivé, že délka tramvaje bude pouhých 26,5 m, což je jen o necelé dva metry více než mají tramvaje od Stadleru, ačkoli tendr připouštěl vozidla o délce více než 32 m. Neboli za necelé 2 m délky navíc zaplatí v přepočtu na jednu tramvaj DPO o cca 20 milionů Kč více, než kolik platí za jednu tramvaj od Stadleru.

Připomeňme, že tendr odstartoval právě před rokem, přesně 4. září 2017. Uchazeči měli možnost podávat nabídky do 22. ledna 2018. V následujících měsících se nic nedělo, načež se začaly objevovat různé spekulace včetně těch, které počítaly se zrušením výběrového řízení. Nakonec se však DPO podařilo řízení dotáhnout do konce. 

„Vozidla budou samozřejmě vybavena wi-fi, porty USB, antivandalskými foliemi a vnějšími a vnitřními kamerovými systémy. Přesně v duchu našeho přístupu k cestujícím, tedy nabízet jim při cestách MHD maximální komfort, bezpečnost a nejmodernější technologie,“ uvedl Daniel Morys. 

„Jsem rád, že je Ostrava místem, kde se střetávají dva významní evropští výrobci,“ uvedl dále mimo jiné ředitel DPO. 

Další nové tramvaje na obzoru

DPO již plánuje nákup dalších tramvají, tentokrát o ještě vyšší kapacitě. Daniel Morys uvedl, že by měly být delší než tramvaje vysoutěžené nyní a měly by mít délku větší než 32 m, jelikož poptávka na hlavních linkách roste a je třeba ji uspokojit. Nové tramvaje by měly nahradit vozy typu KT8D5. 

Záznam z části TK zde

 

Text a foto: Vít Hinčica

Podobné články