Menu

Článkový elektrobus urazil na jedno nabití 400 km

Vytvořil elektrobus, který zvládne ujet na jedno nabití 400 km, není v dnešní době až tak složité, zvlášť pokud má výrobce k dispozici vysokopodlažní vůz. (foto: BYD)
Vytvořil elektrobus, který zvládne ujet na jedno nabití 400 km, není v dnešní době až tak složité, zvlášť pokud má výrobce k dispozici vysokopodlažní vůz. (foto: BYD)
Stáhnout PDF
Nezařazené
19. 03. 2016 08:50
Redakce
1 minuta čtení

Čínská společnost BYD se pochlubila dalším zajímavým úspěchem. Její 18m kloubový elektrobus urazil dne 16. 3. 2016 trasu dlouhou 400 km s cestujícími na jediné nabití. K netradičnímu testu došlo v Jižní Americe při cestě z Bogoty do Medellínu, přičemž kolumbijský Medellín je známý svou náročnou topografií s velkými převýšeními.

Vytvořil elektrobus, který zvládne ujet na jedno nabití 400 km, není v dnešní době až tak složité, zvlášť pokud má výrobce k dispozici vysokopodlažní vůz. (foto: BYD)

Medellín, v němž žije okolo 3,2 mil. obyvatel, má také velmi špatné hodnocení v oblasti kvality životního prostředí. V Latinské Americe zabírá nelichotivou 9. příčku mezi městy s nejhorším ovzduším. Společnost BYD uvádí, že její kloubový elektrobus zvládne v porovnání s dieselovým autobusem vypustit o 300 tun emisí CO2 méně. V případě, že by veřejná doprava v Medellíně přešla kompletně na elektrobusy, mohlo by se údajně předejít 42 úmrtím týdně, která mají souvislost se špatným životním prostředím.

Společnost BYD disponuje článkovými elektrobusy speciálně vyvinutými například pro severoamerický trh. Typ 60ft je nízkopodlažní a jeho maximální dojezd je udáván okolo 270 km. Oproti tomu vozidlo, které absolvovalo trasu po Kolumbii, bylo řešeno jako vysokopodlažní. První z vozů pro BRT systém v Bogotě představil BYD již v roce 2013. Výrobce ale neuvedl bližší parametry týkající se označení ani technické specifikace. To platí také pro autobus, který nyní absolvoval na jedno nabití 400 km. Výrobce se sice pochlubil, že vozem cestovalo při testu 160 pasažérů, nicméně chybí údaje o tom, jaká je konfigurace baterií. Stále totiž platí, že dojezd je dán kapacitou baterií a žádné zázračné akumulátory zatím svět pro užití v dopravě nezná. Údaj o dojezdu 400 km s cestujícími je proto nutné vnímat v souvislostech a parametry dosažitelné elektrobusy nepřeceňovat.

Podobné články