Menu

Pražský Dopravní podnik oficiálně představil nejdelší autobus na českých silnicích

Tříčlánkový Van Hool byl opatřen polepy v červeném laku. (foto: DPP)
Tříčlánkový Van Hool byl opatřen polepy v červeném laku. (foto: DPP)
Stáhnout PDF
Nezařazené
14. 11. 2016 15:57
Redakce
1 minuta čtení

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) bude čtyři měsíce testovat další velkokapacitní autobus, který by mohl pomoci vyřešit situaci se stále přibývajícím počtem cestujících mezi centrem Prahy a Letištěm Václava Havla. Tříčlánkový autobus Van Hool bude nejdelší, jaký kdy vyjel na české silnice.

Tříčlánkový Van Hool byl opatřen polepy v červeném laku. (foto: DPP)

V rámci prověřování možností zlepšení dopravní obsluhy pražského letiště zajistil DPP dlouhodobý zkušební provoz tříčlánkového autobusu Van Hool AGG 300. Vozidlo belgického výrobce o délce 24,785 metrů je zatím nejdelším autobusem, který kdy DPP provozoval. Autobus bude od poloviny listopadu 2016 nasazen na linku č. 119 a zkušební provoz by měl probíhat po dobu čtyř měsíců.

„Autobus bude nepochybně velká atrakce. Testováním ale především získáme další provozní data a praktické zkušenosti, které využijeme při rozhodování o dalším postupu řešení dopravní obsluhy pražského letiště, než bude vybudováno plánované železniční spojení z centra,“ řekl Petr Dolínek, náměstek primátorky pro dopravu, sport a volný čas (ČSSD).

Pohled do interiéru tříčlánkového autobusu. (foto: DPP)

„Co nejlepší spojení veřejnou dopravou na Letiště Václava Havla Praha je důležitá věc pro Pražany i návštěvníky našeho města. Především během letní sezóny je poptávka po autobusovém spojení do centra velmi vysoká, linka č. 119 přepraví denně i přes 15 tisíc cestujících,“ uvedl Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva DPP.

Autobus svou délkou a kapacitou zatím nemá v České republice obdoby. Délkou téměř 25 metrů výrazně překonává i velkokapacitní autobus Mercedes-Benz CapaCity L, jež DPP krátkodobě testoval v únoru tohoto roku. Provoz na určené trase je umožněn díky dočasně udělené výjimce, české předpisy totiž připouštějí maximální délku jen 18,75 metru.

Ještě jedna fotografie tříčlánkového Van Hoolu AGG 300. (foto: DPP)

Zajímavostí tříčlánkového dvoukloubového autobusu Van Hool AGG 300 nízkopodlažní konstrukce je umístění motoru s převodovkou v levé části předního článku vozu. Poháněna je tak druhá náprava, což umožňuje použití řiditelné třetí a čtvrté nápravy a tím i přes délku vozidla jeho dobrou manévrovatelnost. Celková kapacita autobusu je 181 cestujících.

Za prvních devět měsíců roku 2016 odbavilo Letiště Václava Havla Praha v meziročním srovnání o sedm procent cestujících více. Původní odhady byly kolem pěti procent meziročního nárůstu. Kapacita současných kloubových autobusů na lince č. 119 už tak přestává dostačovat. Přidávat další autobusy na tuto linku již není provozně příliš efektivní, zejména vzhledem k zajištění návaznosti jednotlivých spojů na Veleslavíně na intervaly metra. Právě z uvedených důvodů DPP prověřuje alternativní řešení formou autobusů s vyšší kapacitou.

TZ DPP

Podobné články