Menu

V Praze končí provoz trolejbusu

Na první pohled by se mohlo zdát, že jde o fotografii z Ostravy, ve skutečnosti ale pochází z pražských Letňan, kde trolejbus Ekova Electron 12T zapózoval vedle ex-ostravského autobusu Karosa B 952 ex-ev. č. 6561. Vůz je dnes v majetku soukromé osoby a pod číslem 1969 by měl sloužit na linkách Pražské integrované dopravy. (foto: Libor Hinčica)
Na první pohled by se mohlo zdát, že jde o fotografii z Ostravy, ve skutečnosti ale pochází z pražských Letňan, kde trolejbus Ekova Electron 12T zapózoval vedle ex-ostravského autobusu Karosa B 952 ex-ev. č. 6561. Vůz je dnes v majetku soukromé osoby a pod číslem 1969 by měl sloužit na linkách Pražské integrované dopravy. (foto: Libor Hinčica)
Stáhnout PDF
Nezařazené
18. 03. 2020 19:13
Redakce
1 minuta čtení

Trolejbusová doprava v Praze bude poprvé od října 2017, kdy došlo k jejímu symbolickému znovuobnovení, přerušena. Na lince číslo 58, která jezdila nejprve pouze ve vyhlášených termínech a od 1. 7. 2018 pravidelně, bude přerušen provoz. Z Prahy totiž zmizí trolejbus Ekova Electron 12T, který metropole testovala a který by měl naposledy vyjet na linku ve čtvrtek dne 19. 3. 2020.

Na první pohled by se mohlo zdát, že jde o fotografii z Ostravy, ve skutečnosti ale pochází z pražských Letňan, kde trolejbus Ekova Electron 12T zapózoval vedle ex-ostravského autobusu Karosa B 952 ex-ev. č. 6561. Vůz je dnes v majetku soukromé osoby a pod číslem 1969 by měl sloužit na linkách Pražské integrované dopravy. (foto: Libor Hinčica)

Zkušební jízdy trolejbusu Electron 12T z produkce ostravské společnosti Ekova Electric byly zahájeny ve středu 25. 9. 2019. Původně se počítalo s tím, že trolejbus bude navrácen zpět výrobci po veletrhu CZECHBUS, kdy byl současně ukončen provoz testovacího vozu Škoda 30 Tr, který následně putoval do Hradce Králové. Po dohodě mezi DPP a Ekovou ale došlo k dohodě o prodloužení zkušebního provozu do 5. 3. 2020, takže trolejbus jezdil mezi Palmovkou a Letňany ještě celou zimu.

Ani po 5. 3. ale trolejbus ještě z ulic Prahy nezmizel a provoz se prodloužil o dva týdny. Částečně šlo o kompenzaci za několik dnů odstavení, kdy se na trolejbuse projevila závada na sběračové soustavě. Jinak si však trolejbus vedl v Praze skvěle, což je u prototypu (z hlediska mechanické i elektrické části) jistě skvělý výkon. Trolejbus vybavený elektrickou výzbrojí pražské společnosti Cegelec například nebyl ani jednou během půlročního testování odstaven pro závadu na elektrické části.

Nyní by měl trolejbus zamířit na zkušební jízdy do Plzně. Praha poté dále pokračuje v plánování nových trolejbusových tras. Nejblíže se zdají být realizaci projekty elektrifikace autobusové linky č. 140 (s využitím stávajícího úseku trolejbusové trati) a č. 119 k letišti.

Libor Hinčica

Podobné články