Plzeňské trolejbusy Škoda 21 TrACI míří po Dunaji do Bulharska

Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) se v loňském roce rozloučily s trolejbusy typu Škoda 21 TrACI. Po odstavení posledního vozu dne 25. 9. 2019 ovšem nedošlo k likvidaci odstavených trolejbusů, ale k jejich nabídnutí dalším zájemcům. V Plzni přitom bylo v areálu vozovny Karlov deponováno hned 12 vozů 21 TrACI.

Odstavený trolejbus Škoda 21 TrACI v areálu vozovny Karlov. (foto: Libor Hinčica)

Plzeň odebrala v průběhu let 2001–2003 celkem 18 vozů typu Škoda 21 TrACI ev. č. 479–496. Jednalo se o první plzeňské trolejbusy, jež byly vybaveny dieselagregátem umožňujícím jízdu mimo trolejové vedení. Postupně od roku 2017 začaly být vozy vyřazovány z provozu. První čtyři vyřazené vozy (ev. č. 481, 483, 491 a 495) byly prodány do ukrajinského města Černivci (Černovice), jeden vůz získal v roce 2018 Škoda-Bus Klub Plzeň (ev. č. 488), zbylé zůstaly po vyřazení odstaveny ve vozovně. Jako historický pro potřeby PMDP byl vyčleněn vůz ev. č. 496. Zbylých 12 vozů bylo nabídnuto k odprodeji.

Toho využil bulharský překupník, který za jeden trolejbus 21 TrACI nabídl částku 250.000 Kč. Vozidla začala být od 18. 6. 2019 postupně přepravována po silnici do německého Pasova. Každý den jsou odváženy dva vozy. V Pasově se trolejbusy naloží na loď a po Dunaji by měly zamířit do bulharského města Ruse.

Libor Hinčica