Tříčlánkové Trollino v Gdyni

Solaris nechal do Gdyně na severu Polska dopravit svůj první tříčlánkový trolejbus. Vozidlo Trollino 24 bylo vyrobeno jako předváděcí kus a oficiálně se má prezentovat až na veletrhu Busworld v Belgii na podzim. Jak už to ale v posledních letech bývá, bude mít vůz předpremiéru, a to právě v Gdyni, kdy by měl být otestován.

Trolejbus Trollino 24 v Gdyni. (foto: ZKM Gdynia)

Trolejbus je vyhotoven v bílém provedení s červenými doplňky, které vzdáleně odkazují k laku trolejbusů pro rakouský Salzburg. Právě o zkouškách vozidla v Salzburgu se delší dobu spekuluje. Solaris přitom s výrobou trolejbusů o délce 24 m počítal dlouhodobě, protože již minulý salcburský tendr na trolejbusy, který byl z pohledu dodávek ukončen koncem roku 2018, umožňoval dopravci poptávat i tříčlánková vozidla. Projekt trolejbusu byl tedy několik let „v šuplíku“, provozovatel trolejbusů se ale nakonec rozhodl nakoupit jen dvoučlánkové vozy.

Pohled zezadu na tříčlánkový vůz. (foto: ZKM Gdynia)

Výběrové řízení na dodávky dalších trolejbusů pro Salzburg, které už počítá i  tříčlánkovými trolejbusy, vyhrál v loňském roce švýcarský HESS, neznamená to ale, že by se v rodišti Mozarta nemusel trolejbus od Solarisu objevit.

Tohle je trošku nezvyk. (foto: ZKM Gdynia)

Trolejbus přitom nese českou stopu. Elektrickou výzbroj totiž dodal pražský Cegelec. Zatímco v minulosti montáž trolejbusů s výzbrojí Cegelec probíhala výhradně v Ostravě (v Dopravním podniku Ostrava a později v Ekově Electric), u projektu tohoto prototypového vozidla byla montáž provedena kompletně v Polsku za účasti českých techniků.

Libor Hinčica