Menu

V Košicích poprvé vyjel trolejbus SOR TNB 12

Stáhnout PDF
Nezařazené
20. 05. 2019 18:05
Redakce
1 minuta čtení

Ačkoli byl do Košic již 30. 4. 2019 přepraven z Banské Bystrice zapůjčený vůz SOR TNB 12 ev. č. 3202, v provozu s cestujícími se objevil až o víkendu 18. a 19. 5. 2019.

Trolejbus si Košice zapůjčily na měsíc, nicméně teprve po jeho převezení do Košic následovalo školení provozního personálu v Banské Bystrici, takže do ulic města nebylo možné okamžitě vyjet. Následně byly zahájeny zkušební jízdy bez cestujících, a to od středy 15. 5. 2019. Na sobotu poté byly ohlášeny prezentační jízdy pro cestující, a to v trase od Nám. osloboditeľov na sídliště Ťahanovce, konkrétně na autobusovou konečnou Madridská. Tato lokalita má z hlediska obsluhy trolejbusovou dopravou zajímavou historii. Trolejbusy zde totiž byly v minulosti plánovány (poté, co se rezignovalo na výstavbu tramvají), o jejich zavedení usilovalo i vedení městské části, které svého času dokonce zorganizovalo petici mezi občany. Plány ale zůstaly vždy jen na papíře a rozsah trolejbusové sítě zůstal omezen jen na jedinou trasu z Lingova na sídliště KVP (s jednou odbočkou).

Parciální trolejbusy by za určitých předpokladů mohly být pro Košice zajímavým doplňkem vozového parku. Na druhé straně ovšem má technologie řadu úskalí, takže je zapotřebí jejich zavedení v podmínkách Košic pečlivě zvážit.

Premiéra prvního parciálního trolejbusu od SORu přitom nedopadla příliš slavně. Trolejbus měl v sobotu vyjet na celkem 4 jízdy s odjezdy v 9.00, 10.00, 11.00 a ve 12.00 z Nám. osloboditeľov (Bottova ulice). Na úseku k zastávce Tesco (nedaleko vozovny trolejbusů) měl trolejbus jet pod trolejí, poté projet polookružně sídliště na baterii a od zastávky Tesco zase pokračovat pod trolejí. Na voze ale došlo hned při první jízdě k závadě na pojistce, která neumožnila další jízdu pod trolejí, a tak od zastávky Tomášikova jel trolejbus na baterie celý okruh přes sídliště až zpět k Nám. osloboditeľov, načež zatáhl do vozovny. Zbylá tři kola se již nekonala. Závada byla během soboty odstraněna a znovu vyjel vůz do provozu v neděli 19. 5. 2019, a to na tradiční jízdu tzv. Dobrého trolejbusu, na němž nahradil vůz Škoda 14 TrM.  

Libor Hinčica

Podobné články