Menu

V Hagenu navrhli trolejbusy

Na snímku vidíme solingenský parciální trolejbus, který má na čelním transparentu napsáno “695 Abteiweg”. Nicméně trolejbusy na této autobusové lince ještě pravidelně nejezdí, teprve nyní jsou totiž se skoro ročním zpožděním dokončovány úpravy na smyčce v Abteiwegu, včetně instalace nabíjecí stanice, po kterých bude možné pravidelný provoz trolejbusů na baterie na dané lince zavést. Očekává se, že by se tak mohlo stát ještě tento měsíc. Zavedení trolejbusů na této lince má být z provozního hlediska prvním významným krokem na plánované cestě k eliminaci městských autobusů. (foto: Stadtwerke Solingen)
Na snímku vidíme solingenský parciální trolejbus, který má na čelním transparentu napsáno “695 Abteiweg”. Nicméně trolejbusy na této autobusové lince ještě pravidelně nejezdí, teprve nyní jsou totiž se skoro ročním zpožděním dokončovány úpravy na smyčce v Abteiwegu, včetně instalace nabíjecí stanice, po kterých bude možné pravidelný provoz trolejbusů na baterie na dané lince zavést. Očekává se, že by se tak mohlo stát ještě tento měsíc. Zavedení trolejbusů na této lince má být z provozního hlediska prvním významným krokem na plánované cestě k eliminaci městských autobusů. (foto: Stadtwerke Solingen)
Stáhnout PDF
Nezařazené
06. 10. 2019 15:36
Redakce
1 minuta čtení

Téměř 190tisícové město Hagen ležící v německé spolkové zemi Severní Porýní-Vestfálsko, cca 50 km od Düsseldorfu, má svou MHD postavenou na autobusových linkách. To by ale se mohlo změnit.

Na snímku vidíme solingenský parciální trolejbus, který má na čelním transparentu napsáno “695 Abteiweg”. Nicméně trolejbusy na této autobusové lince ještě pravidelně nejezdí, teprve nyní jsou totiž se skoro ročním zpožděním dokončovány úpravy na smyčce v Abteiwegu, včetně instalace nabíjecí stanice, po kterých bude možné pravidelný provoz trolejbusů na baterie na dané lince zavést. Očekává se, že by se tak mohlo stát ještě tento měsíc. Zavedení trolejbusů na této lince má být z provozního hlediska prvním významným krokem na plánované cestě k eliminaci městských autobusů. (foto: Stadtwerke Solingen) Město Hagen na mapě. (zdroj: Google Maps)

Na zasedání hagenského výboru pro životní prostředí dne 11. září 2019 přišla skupina radních z Křesťanskodemokratické unie (CDU) s návrhem na postupné zavedení sítě parciálních trolejbusů (třebaže termín “parciální trolejbus” vznikl v Německu, nakonec se tam široce uchytil termín Batterie-Obus / Batterie-Oberleitungsbus, zkr. BOB, neboli bateriový trolejbus, případně se také používá Hybrid-Oberleitungsbus, zkr. HB, neboli hybridní trolejbus).

Předseda městské frakce CDU, Dr. Stephan Ramrath, prohlásil, že je logické se opřít o zkušenosti z nedalekého Solingenu. “Solingen je Hagenu v mnoha ohledech podobný – zejména v topografii a struktuře osídlení. Nesmíme znovu vynalézat kolo ani přijímat zbytečná finanční rizika. Proto musíme využít odborných znalostí tamní dopravní společnosti. Nabídka na konzultace od Solingenu, který nedávno obdržel schválení [financování; dod. autora] pro dalších 32 bateriových trolejbusů (viz zde), leží v každém případě před námi.”

Solingen je jedním ze tří německých měst, která se trolejbusů navzdory dřívějšímu všeobecnému tlaku na jejich zrušení nikdy nezbavila. Tisková mluvčí města Solingen, Sabine Rische, uvedla: “Po dlouhá léta se nám stále trochu smáli. Vypadalo to, že [trolejbusy; dod. autora] trochu vypadly z doby. Avšak nyní jsou opět dopravním prostředkem budoucnosti. A s novými bateriovými trolejbusy jsou i budoucnost.”

Co se bude v Hagenu dít dále, zůstává neznámou, vývoj ovšem budeme pozorně sledovat.

Text: Vít Hinčica

Podobné články