Trolejbusy také pro Frankfurt?

V Německu se stále častěji hovoří o trolejbusech jako vhodné alternativě ke konvenčním autobusům i tohoto času ještě stále nevyzrálým elektrobusům. Jedním z dalších měst, kde se dostala otázka trolejbusů do médií, se nestal nikdo menší než Frankfurt nad Mohanem (Frankfurt am Main).

Ilustrační foto: trolejbus Solaris Trollino 12. (foto: Solaris Bus & Coach)

Na rozdíl od řady jiných měst, kde se na stranu trolejbusů přiklonily studie (nejvíce mezi nimi vyniká momentálně Berlín, jehož obřím ambicím jsme se věnovali v čísle 4/2018), otevřel ve Frankfurtu otázku trolejbusů jediný politik, a sice Frank Nagel z Křesťanskodemokratické unie (CDU). Frank Nagel má však ve Frankfurtu jakožto expert na dopravu strany velké slovo.

Frankfurt stejně jako řada dalších německých měst trolejbusy již měl. V provozu ale byla v letech 1944 až 1959 jen jediná linka číslo 60 spojující Heddernheim a Praunheim. Frank Nagel se nyní domnívá, že by se trolejbusy do Frankfurtu mohly zase vrátit, a to pro svůj ekologický přínos, tichý provoz a provozní spolehlivost. Trolejbusy by rád viděl zejména na nejfrekventovanějších autobusových linkách, jakými jsou například linky čísel 43, 38, 34 a 32. Celkově by se dalo trolejbusy nahradit několik desítek autobusů. Zdali se však podaří přesvědčit o vhodnosti trolejbusů také další politiky a připravit nezbytné podrobné studie, zůstává otázkou.

Libor Hinčica