Menu

Žilina chce parciální trolejbusy

Žilina s pomocí finančních prostředků státu a EU objednala již 27
Žilina s pomocí finančních prostředků státu a EU objednala již 27
Stáhnout PDF
Nezařazené
06. 09. 2018 17:42
Redakce
1 minuta čtení

Dopravný podnik mesta Žiliny pokračuje v obnově vozového parku své městské dopravy. Po nových trolejbusech, autobusech a elektrobusech, jež spolufinancuje z prostředků EU, vypsal výběrové řízení také na dodávku prvních dvou parciálních trolejbusů.

Žilina s pomocí finančních prostředků státu a EU objednala již 27

Předpokládaná hodnota zakázky je 1,210.216,67 € bez DPH, což znamená, že dopravce odhaduje cenu jednoho parciálního trolejbusu na zhruba 15,4 mil. Kč. První vůz má být dodán nejpozději do 12 měsíců od podpisu smlouvy, druhý nejpozději do 17 měsíců. Financování vozidel by mohlo být pokryto z prostředků EU (z operačního programu Integrovaná infrastruktura). Nabídky mohou být tradičně podávány slovensky a česky, a to nejpozději do 8. 10. 2018. Uchazeči museli v posledních třech letech prodat trolejbusy s pomocným pohonem v souhrnné sumě 1,9 mil. € (cca 48,5 mil. Kč). Toto kritérium patrně nesplňuje z českých výrobců společnost SOR Libchavy, která svůj model SOR TNB 12 s bateriovým pohonem dodala do Banské Bystrice pouze v počtu dvou kusů (a nedosahuje tak na uvedenou sumu) a ostatní trolejbusy vyráběla v kooperaci se Škodou Electric (která u nich figuruje jako finální dodavatel).

O výsledku soutěže rozhodne mj. elektronická aukce (cena má váhu 90 bodů). Druhým kritériem má být technické řešení vozidla (váha max. 10 bodů). V rámci tohoto kritéria se řeší například počet míst k sezení přístupných z úrovně nízké podlahy, šířka uličky v milimetrech, anebo světlá výška bočních posuvných oken.

Trolejbusy mají být dlouhé max. 13,5 m a pojmout min. 70 cestujících (z toho 25 % musí být sedících). Výkon motoru má být alespoň 160 kW, elektrická výzbroj je požadovaná asynchronní. Trakční baterie má umožnit opakovaný dojezd na jedno nabití min. 12 km, přičemž má být zachován poměr 1:2 jízdy na baterie (tedy na max. třetině trasy) a dobití během jízdy pod trolejí (2/3 trasy). Životnost baterií má být alespoň 4 roky.

Libor Hinčica

Podobné články