Patrové autobusy nevybrala Ostrava ani napodruhé

Ostravský DP nevzdal svou snahu o zakoupení dvou patrových autobusů pro obsluhu turistické linky vedené od zoologické zahrady k areálu tzv. Dolní oblasti Vítkovice. Po prvním neúspěchu vypsal dne 2. 7. 2018 novou soutěž s mírně upravenými podmínkami, avšak výsledek byl stejný. Ani tentokrát žádný účastník nabídku nepředložil.

 

Ostravský DP prozatím poptává autobusy v konfiguraci, v níž je patrně nikdo nezvládne vyrobit. (foto: Gary Bembridge) 

Ostrava si představovala pořízení dvou patrových autobusů, které však měly být vybaveny hybridním pohonem, anebo pohonem na CNG. Vozy měly pojmout alespoň 75 osob (z toho 65 sedících) a být max. 13 m dlouhé. Za vozidla chtěl Dopravní podnik (potažmo město) vynaložit až 18 mil. Kč.

Zadavatel před zveřejněním soutěže provedl tržní konzultace s vybranými výrobci, jejich postřehy a připomínky ovšem zřejmě příliš nereflektoval. Námi oslovení producenti shodně uvedli, že Ostrava poptávala vozidla, která na trhu vlastně neexistují. Segment patrových autobusů je totiž velmi specifický a okruh případných výrobců omezený. Nadto některé z požadovaných záruk představují (s ohledem na výrobní postupy u zavedených výrobců) pro dodavatele velmi značné riziko. Není tedy divu, že ani podruhé se soutěž na autobusy nedočkala rozuzlení a byla k 13. 8. 2018 podruhé zrušena.

Libor Hinčica