Stadler Tango NF2 pro Ostravu ve výrobě

Společnost Stadler ve spolupráci se Statutárním městem Ostrava a Dopravním podnikem Ostrava připravila zájezd pro novináře z vybraných médií do polského výrobního závodu Stadleru ve městě Siedlce v Polsku. Do něj byla delegace tvořená zástupci Stadleru, vybranými pracovníky ostravského DP a novinářů přepravena stylově vlakem Stadler Flirt z Varšavy.

 První vůz Tango NF2 pro Ostravu ve výrobě v Polsku. (foto: Libor Hinčica) 

První vůz Tango NF2 pro Ostravu ve výrobě v Polsku. (foto: Libor Hinčica) 

Pohled na tramvaj z levé strany. (foto: Libor Hinčica)

V Siedlcích probíhají momentálně práce na prvních dvou vozidlech pro Ostravu. První z nich by měl být přepraven do Ostravy ještě v průběhu dubna, druhý by měl následovat krátce po něm. Následně budou s oběma vozidly zahájeny typové zkoušky. První vyrobený vůz by měl absolvovat provozní zkoušky v rozsahu 10.000 km bez cestujících a 10.000 km se zátěží. V červnu 2018 lze pak předpokládat zahájení zkoušek s cestujícími (rovněž v rozsahu 20.000 km). Druhý vyrobený vůz bude rovněž absolvovat zkoušky, primárně bude sloužit pro typové zkoušky (ověření dle norem). 

Rozpracovaný interiér vozidla. (foto: Libor Hinčica)

Předpokládá se, že ke schválení typu dojde v průběhu srpna 2018. Následně si vozidla převezme zákazník, a to pravděpodobně i s dalšími vyrobenými kusy. Celkem Ostrava objednala 40 těchto vozů – 30 v závěru roku 2016, dalších 10 v rámci opce v prosinci 2017. Letos by mělo být dodáno celkem 26 tramvají, zbylých 14 pak v roce 2019. 

Čtveřice sedadel nad podvozky s USB porty pro nabíjení v bočnici. (foto: Libor Hinčica)

Ve výběrovém řízení Stadler těsně (a překvapivě) porazil na podzim 2016 společnost Krnovské opravny a strojírny. Ta se pak snažila nejrůznějšími prostředky výběr dodavatele zvrátit, nicméně průběh soutěže byl shledán jako nezávadný. Ostrava se tak stala prvním městem v bývalém Československu, v němž uspěl některý ze západních producentů vozidel.

Libor Hinčica

Druhý vůz ve výrobě je zatím ve stádiu hrubé stavby. (foto: Libor Hinčica)

Tango NF2 zezadu z pravé strany. (foto: Libor Hinčica)

 Nástup prvními dveřmi a přístup na stanoviště řidiče. (foto: Libor Hinčica)

Nástup prvními dveřmi a přístup na stanoviště řidiče. (foto: Libor Hinčica)

Podvozky a rámy podvozků pro ostravské tramvaje. (foto: Libor Hinčica)

Podvozky se vyrábějí ve Španělsku, motory pocházejí z Rakouska, převodovky z ČR. (foto: Libor Hinčica)

A něco pro železniční fanoušky. Nové čelo pro nehodou poškozenou jednotku Flirt pro Leo Express. (foto: Libor Hinčica)

Kromě tramvají vyrábí závod Stadleru v Polsku jednotky Flirt pro několik zahraničních zákazníků. Zde vidíme vlaky pro Norsko. (foto: Libor Hinčica)