TRAM FOR ENVI zkouší štěstí i v dalším kyjevském tendru

Ve středu 19. prosince 2018 jsme informovali o nečekané účasti české společnosti TRAM FOR ENVI s.r.o. v tendru Kyjivpastransu na nové 100% nízkopodlažní tramvaje delší než 30 m. Dnes ve 23:00 ukr. času došlo k uzavření lhůty pro podávání nabídek na tramvaje delší než 26 metrů. Česká firma v něm opět nechybí.

Polský podnik je hlavním favoritem, jeho vozidlo je však o cca 4 m kratší než vozidla nabízená konkurencí. Na snímku v Kyjevě PESA Fokstor ev. č. 767 dne 2. 2. 2018. (foto: Levis)

I tento tendr opět probíhá přes portál ProZorro, který za cca 3 roky své existence oproti minulému stavu značně ztransparentnil nákupy ukrajinského veřejného sektoru, byť pochopitelně ne všechny na něm publikované tendry jdou v duchu opravdu volné soutěže. Každopádně publikování větší části veřejných zakázek na tomto portálu vede řadu nových komerčních subjektů k tomu, aby se pokusily o štěstí, včetně těch ze zahraničí. Oba tramvajové tendry vypsané 16. listopadu 2018 jsou toho důkazem.

Do druhého tendru, u něhož je elektronická aukce plánována na 28. leden 2019, se kromě podniku OOO Sovměstnoje ukraino-německoje predprijatije «Elektron» hlásí dle očekávání i Poláci, jmenovitě podnik Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz Spółka Akcyjna. Třetím účastníkem je pak česká firma TRAM FOR ENVI (podala nabídku jako poslední dnes večer, Poláci tak učinili odpoledne, Elektron 15. 12.). Ta přitom dle prvních poznatků nabízí tutéž tramvaj jako ve středu, tj. pětičlánkové vozidlo o délce 30,4 m a 62 míst k sezení. Elektron nabízí 30,2 m dlouhé vozidlo s 60 místy k sezení, a sice typ T5B641. Polský podnik nabízí osvědčené vozidlo PESA 71-414K, které má na délku jen 26,255 m. Dokonce uvádí cenu, za kterou je vozidla ochoten nabídnout, a sice 18 103 320,72 eur, což je dle aktuálního kurzu zhruba 569 mil. hřiven.

Vozidlo Elektronu T5B64. Nabízena je v tendru varianta T5B641, která už je v Kyjevě v provozu.

Vozidlo Elektronu T5B64. Nabízena je v tendru varianta T5B641, která už je v Kyjevě v provozu.

Je přitom zajímavé, že zatímco tendr na delší tramvaje (10 ks) počítá s nižší odhadovanou hodnotou zakázky 500,03 mil. hřiven, tendr na kratší tramvaje (rovněž 10 ks) počítá s hodnotou vyšší, a sice 568 632 000 hřiven.


Text: Vít Hinčica