Vitjaz'-M – tramvaj, která dobyla Moskvu

Hlavní město Ruské federace tento rok zahájilo mamutí obnovu svého tramvajového vozového parku, která bere dech. Za pouhého půl roku už přišlo do Moskvy okolo 90 článkových tramvají a do roku 2019 jich má být dodáno celkem 300. Všechna vozidla budou téhož typu 71-931M, který je však více znám pod tržním názvem Vitjaz'-M (Витязь-М).

Tramvaj Vitjaz'-M na novém úseku vedenému k Běloruskému nádraží na konečnou Tverskaja Zastava. Po neutěšených letech se letos poprvé moskevská tramvajová síť opět rozšířila, byť jen o zhruba km. Pravidelný provoz k nádraží byl zahájen 9. 9. 2017. (snímek: I. S. Miščenkov)

Plně nízkopodlažní tramvaj vzešla ze spolupráce podniků PK Transportnye sistěmy (ПК Транспортные системы) a Tverskoj vagonostroitěl'nyj zavod (Тверской вагоностроительный завод) a právě ona uspěla v loňském výběrovém řízení vypsaném hlavním městem. Pro číslo 4/2017 pro vás připravujeme obsáhlý článek, který se bude celému vývoji nové tramvaje podrobně věnovat. 

Na konečné Medvedkovo v severní části města. Linka č. 17 byla první, na které začal být testován samoobslužný způsob odbavování cestujících namísto tradičních průvodčích. Právě na tuto linku byly nové vozy prioritně nasazeny a dnes na ní jiné ani nenajdeme. (foto: Alisa Kalinkina) 

Text: Vít Hinčica

Titulní foto: Alisa Kalinkina