Menu

Vitjaz‘-M – tramvaj, která dobyla Moskvu

Tramvaj Vitjaz‘-M na novém úseku vedenému k Běloruskému nádraží na konečnou Tverskaja Zastava. Po neutěšených letech se letos poprvé moskevská tramvajová síť opět rozšířila, byť jen o zhruba km. Pravidelný provoz k nádraží byl zahájen 9. 9. 2017. (snímek: I. S. Miščenkov)
Tramvaj Vitjaz‘-M na novém úseku vedenému k Běloruskému nádraží na konečnou Tverskaja Zastava. Po neutěšených letech se letos poprvé moskevská tramvajová síť opět rozšířila, byť jen o zhruba km. Pravidelný provoz k nádraží byl zahájen 9. 9. 2017. (snímek: I. S. Miščenkov)
Stáhnout PDF
Nezařazené
16. 09. 2017 09:10
Redakce
1 minuta čtení

Hlavní město Ruské federace tento rok zahájilo mamutí obnovu svého tramvajového vozového parku, která bere dech. Za pouhého půl roku už přišlo do Moskvy okolo 90 článkových tramvají a do roku 2019 jich má být dodáno celkem 300. Všechna vozidla budou téhož typu 71-931M, který je však více znám pod tržním názvem Vitjaz‘-M (Витязь-М).

Tramvaj Vitjaz'-M na novém úseku vedenému k Běloruskému nádraží na konečnou Tverskaja Zastava. Po neutěšených letech se letos poprvé moskevská tramvajová síť opět rozšířila, byť jen o zhruba km. Pravidelný provoz k nádraží byl zahájen 9. 9. 2017. (snímek: I. S. Miščenkov)

Plně nízkopodlažní tramvaj vzešla ze spolupráce podniků PK Transportnye sistěmy (ПК Транспортные системы) a Tverskoj vagonostroitěl’nyj zavod (Тверской вагоностроительный завод) a právě ona uspěla v loňském výběrovém řízení vypsaném hlavním městem. Pro číslo 4/2017 pro vás připravujeme obsáhlý článek, který se bude celému vývoji nové tramvaje podrobně věnovat. 

Na konečné Medvedkovo v severní části města. Linka č. 17 byla první, na které začal být testován samoobslužný způsob odbavování cestujících namísto tradičních průvodčích. Právě na tuto linku byly nové vozy prioritně nasazeny a dnes na ní jiné ani nenajdeme. (foto: Alisa Kalinkina) 

Text: Vít Hinčica

Titulní foto: Alisa Kalinkina

 

Podobné články