CapaCity L se vrátilo do Prahy

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) bude testovat další velkokapacitní autobus, a to po dobu zhruba čtyř měsíců na trase linky č. 119 mezi Nádražím Veleslavín a Letištěm Václava Havla. Do provozu bude zařazen na přelomu srpna a září. Bude se jednat o prezentační a zkušební provoz, který souvisí s dlouhodobým cílem posílit kapacitu přepravy cestujících na pražské letiště.

CapaCity v barvách pražského DP. (foto: DPP)

Autobus Mercedes-Benz CapaCity L v pětidvéřovém provedení umožňuje urychlení pohybu cestujících na mimořádně vytížených trasách. Tento velkokapacitní autobus měří téměř 21 metrů, čímž překonává českými předpisy danou maximální délku 18,75 metrů. Prezentační režim provozu na určené trase linky č. 119 je umožněn díky dočasně udělené výjimce.

Na pronájmu tohoto vozu se dohodl DPP s obchodním zastoupením výrobce v ČR. Shodný autobus byl již zapůjčen na krátké prezentační a zkušební jízdy v loňském roce, ale nebylo možné ho nasadit do běžného provozu s cestujícími, neboť neměl české registrační značky.

„Počet cestujících na Letišti Václava Havla neustále roste a tím i počet cestujících, kteří se potřebují dostat do centra a z centra města prostřednictvím autobusů. Zkracování intervalů autobusové dopravy však už není z technických důvodů možné, a proto vidím potenciál uspokojit tu narůstající poptávku právě vysokokapacitními autobusy,“ řekla Adriana Krnáčová, pražská primátorka.

CapaCity L má bez pěti milimetrů délku 21 m. (foto: DPP)

„Velkokapacitní autobusy jsou do doby dokončení rychlodráhy na letiště dobrou cestou, jak s jedním vozem obsloužit dostatečné množství návštěvníků Prahy. Je to komfortní způsob cestování a osobně jsem zvědavý, který z velkokapacitních autobusů nakonec bude nejlépe vyhovovat potřebám DPP na této trase,“ uvedl Petr Dolínek, náměstek primátorky pro dopravu, sport a volný čas.

„Plníme úkol Rady hlavního města Prahy při řešení kapacitních problémů na lince č. 119. Jako operátor této tak důležité linky musíme mít jasno, jaké parametry zvolíme pro budoucí pořízení a provoz velkokapacitních autobusů. Proto jsme se rozhodli otestovat autobus v pilotním provozu,“ uvedl Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva DPP.

Cílem aktuálních zkoušek je provoz v obdobném režimu jako v případě autobusu VanHool. Testováním dalšího velkokapacitního autobusu s cestujícími DPP získá nová provozní data a zkušenosti, které budou využity při rozhodování o dalším postupu řešení dopravní obsluhy pražského letiště.

Tento model je nízkopodlažní po celé délce prostoru, čímž umožnuje lepší přístupnost a bezpečný pohyb uvnitř vozu i cestujícím s omezenou schopností pohybu. Komfort cestujících zvyšuje také klimatizace autobusu, zajišťující efektivní proudění čerstvého vzduchu.

TZ DPP