Menu

Mercedes poodhalil tvář nového Tourisma

Nové Tourismo (ne)odhaleno. (zdroj: EvoBus)
Nové Tourismo (ne)odhaleno. (zdroj: EvoBus)
Stáhnout PDF
Nezařazené
07. 04. 2017 09:05
Redakce
1 minuta čtení

Mercedes-Benz Tourismo patří mezi nejznámější evropské zájezdové autobusy. Na trhu je tento model nabízen již od roku 1994, přičemž výrobu opustilo více než 22 000 těchto vozidel. Tyto údaje je ale přece jen nutné vnímat poněkud s rezervou, neboť jméno Tourismo je sice v nabídce kontinuálně, provedení autobusů, jež toto pojmenování nesly, se ale za 23 produkce výrazně změnilo.

Nové Tourismo (ne)odhaleno. (zdroj: EvoBus)

První facelift přišel v roce 2000 a nástup druhé generace začal v roce 2006. Původně byly v nabídce varianty RHD a SHD, od výroby vyššího provedení (tedy SHD) ale bylo později upuštěno, a tak zůstala v nabídce jen verze RHD ve čtyřech modifikacích. Nyní se Mercedes-Benz připravuje na příchod další generace Tourisma, které má přinést nové konstrukční prvky a samozřejmě i nový design.

EvoBus (který zastřešuje značky Mercedes-Benz a Setra) oznámil dne 31. 3. 2017, že nové Tourismo se představí poprvé veřejnosti na veletrhu BusWorld Kortrijku v Belgii v říjnu 2017. Výrobce slibuje, že nové provedení autobusu bude ještě bezpečnější než předešlá generace a přinese také značné úspory v provozu.

Současné provedení Tourisma (zde ve verzi Tourismo 16 RHD M/3). (foto: EvoBus)

Zachovány by měly zůstat čtyři modely o třech různých délkách v rozmezí od cca 12 do 14 m.  Autobusy mají být vybaveny motory Mercedes-Benz o výkonech 260 kW (s objemem 7,7 litrů) nebo 335 kW (s objemem 10,7 litrů). Nové designové křivky autobusu mají být dle názoru výrobce atraktivní pro cestující, ale mají také přinést výrazné snížení spotřeby paliva, protože se podařilo výrazně snížit součinitel odporu (a to na hodnotu pouhých Cd = 0,33). Další snížení spotřeby paliva může přinést také opční výbava, konkrétně systém se zkratkou PPC (Predicitive Powertrain Control), který bude u Tourisma RHD nabídnut vůbec poprvé.  Podobně bude poprvé na autobusech nabídnuta také řada vybraných bezpečnostních prvků, například aktivní brzdový asistent Active Brake Assist 3, který dokáže rozeznat pohybující i stojící překážky a v případě potřeby automaticky zahájit nouzové brždění. Na větší bezpečnosti se má podepsat také plnění normy na pevnost karoserie ECE-R 66.02, která má teprve vstoupit v platnost (nicméně u modelu, který má být na trhu dalších několik let, je plnění daného standardu vcelku očekávané).  

Výrobce slibuje tradičně také větší pohodlí pro pasažéry a řidiče, ale možnost otestovat vozidlo zatím nikdo vně firmy EvoBus neměl, takže na podobné soudy je prozatím poněkud brzy. Pohled do interiéru či na stanoviště řidiče alespoň formou fotografie společnost prozatím nenabídla, ostatně pořádně vlastně nebyla odhalena ani vnější tvář vozidla, takže na bližší podrobnosti si budeme muset ještě počkat.  


Doplnění z 8. 4. 2017: Nové Tourismo se podařilo vyfotografovat v Turecku. Trojici snímků přinesla facebooková stránka Kässbohrer – Setra Klassisch & modern

foto: Kässbohrer - Setra Klassisch & modern foto: Kässbohrer - Setra Klassisch & modern foto: Kässbohrer - Setra Klassisch & modern

Podobné články